[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تورم روی باند آزادراه جنوب ، روزنامه شیراز نوین

در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت‌وگاز استان‌های فارس و بوشهر به آزادراه شیراز- بوشهر اختصاص یابد. دکترمحمدهادی ‌ایمانیه با تأکید براینکه قسمتی از مسئله‌ تأمین اعتبار آزادراه شیراز- بوشهر را می‌توان با تفویض اختیار حل کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت وگاز استان‌های فارس و بوشهر به ‌این پروژه اختصاص یابد.
به گزارش دریافتی شیراز نوین به نقل از اداره کل روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی‌ایمانیه در جلسه بررسی پروژه احداث آزادراه شیراز- بوشهر که در مجلس شورای اسلامی، با حضور دکتر نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر، معاونین عمرانی استانداری‌های فارس و بوشهر، جمعی از نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران و پیمانکاران برگزار شد، با اشاره به ‌اینکه اعتبار مورد نیاز فعلی پروژه ۱۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: می‌بایست به ‌این آزادراه به شکل یک بسته توجه کنیم؛ قطعاً تا پایان احداث ‌این مبلغ افزایش خواهد داشت.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه قسمتی از مسئله‌ تأمین اعتبار را می‌توان با تفویض اختیار حل کرد، افزود: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت وگاز استان‌های فارس و بوشهر به ‌این پروژه اختصاص یابد.
وی یکی دیگر از راه‌های تأمین منابع مالی ‌این پروژه را واگذاری برخی از معادن موجود در دو استان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین می‌توان نسبت به واگذاری بخشی از زمین‌های اطراف آزادراه اقدام کرد. دکتر ‌ایمانیه با اشاره به وجود پتروشیمی‌های موجود در مسیر ‌این آزادراه، خواستار مشارکت آنان حداقل به میزان ۲۰درصد از کل هزینه پروژه شد.
در پایان با تأکید بر ‌اینکه احداث‌ این پروژه در حوزه حمل و نقل و شریان‌های اصلی کشور دارای اهمیت است، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد، سرمایه گذاران بخش خصوصی ۴۰درصد، صندوق‌های پتروشیمی‌ها با محوریت هلدینگ خلیج فارس ۲۰ درصد و صندوق بازنشستگی نفت ۱۰ درصد در راستای تأمین اعتبار ‌این پروژه ‌ایفای نقش کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی