[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۵۰
  • دوره جدید

سید محی الدین حسینی ارسنجانی - دبیر تحریریه: انتخابات و فرهنگ‌سازی تبلیغاتی ، روزنامه شیراز نوین

به انتخابات‌ها که نزدیک می‌شویم با انواع و اقسام تبلیغات زشت و زیبا مواجه می‌گردیم. از پول و پلو دادن تا قول و وعده دادن دروغین و کذایی. از کارت هدیه دادن تا هدایای تبلیغاتی نظیر قلم و خودکار، دفتر و کتاب و لوازم التحریر، از سیب زمینی و آرد دادن تا آب معدنی و نوشابه و آبمیوه و سایر خوراکی‌ها و پذیرایی‌های ساده و رنگین که هر کدام بنا به دلایلی و براساس نیاتی از سوی کاندیداها از همه نوع جناح‌های سیاسی و خطوط فکری یا هواداران آنان توزیع می‌گردد. قطع نظر از نوع هدایا و شیوه‌های تبلیغی آنچه در این عرصه مهم است فرهنگ رایجی است که در میان اغلب کاندیداهاست. فرهنگی که متأسفانه گاه و بی گاه ما را به سمت و سوی قهقرا می‌برد. در واقع فرهنگی که مؤید و معرف نوع نگاه کاندیداهاست از دوراندیشی کاندیداها نیست. در این زمینه هم لازم است ستادهای انتخاباتی با تکیه بر علوم و فنون روز و پایبندی به اخلاق و منش انسانی به دور از هر گونه جنجال و هیاهو کاری کنند که رضای خدا و خلق خدا را به دنبال داشته باشد و از حیف و میل اموال عمومی و ریخت و پاش‌های زائد در ایام تبلیغات جلوگیری کنند که اگر این گونه نکنند خسارت دنیا و آخرت را برای خود فراهم آورده اند. جای تأسف است که برخی کاندیداها هواداران خود را به رعایت حرمت و شأن و شخصیت رقبای انتخاباتی خود دعوت نمی کنند و تمام هم و غم و تلاش خود و طرفدارانش را به تخریب ناجوانمردانه چهره رقبا می‌گذارند. حال آنکه در تبلیغات انتخاباتی اگر تقوا و دیانت همراه با آشنایی با اصول و فنون نوین تبلیغی مدنظر باشد و نیات خیر در پس این تبلیغات باشد هرگز مشکلی پیش نمی آید و اگر هم نتیجه دلخواه و مطلوب کاندیداهایی اینچنین حاصل نگردد متضرر نشده اند. از یک سو خود را به عموم عرضه کرده و معرفی نموده و مردم را با برنامه‌های خود و دیدگاه هایشان آشنا کرده اند و دیگر آن که به وظیفه شرعی و اجتماعی‌شان در باب گرم سازی تنور انتخابات و مردم را به حضوردر پای صندوق‌های رأی و مشارکت دادن عموم ترغیب و تشویق نموده اند. لذا ضروری است تا کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هنگام ثبت نام و پیش ثبت نام آنان را متعهد و موظف به رعایت اصول انتخاباتی و دقت نظر در شیوه‌های تبلیغی نموده و دوره ای توجیهی و آموزشی برای آنان برگزار گردد. از آنان خواسته شود نوع و شیوه تبلیغات خود را مکتوب بنویسند یا در حضور جمع عرضه کنند که این مسأله خود به خود باعث اصلاح رفتارهای انتخاباتی کاندیداها و اعضای ستادهای آنان خواهد شد. امید آن که روش‌ها و شیوه‌های تبلیغی داوطلبان انتخابات از هزینه‌های مالی و مادی صرف، به سمت و سوی انجام امور معنوی و خیرخواهانه تغییر کند. 


Arsanjani. moiin@gmail. com#

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی