[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می‌شود رقابت جذاب آینده سازان والیبال و بسکتبال کشور در شیراز ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
بخش زیادی از ستارگان آینده ورزش کشور از دل مسابقات دانش‌آموزی بیرون می‌آیند و برگزاری چنین رقابت‌هایی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بر همین اساس، در سال جاری رقابت‌های دانش‌آموزی کشور در مقاطع و رشته‌های مختلف برگزار شده و رقابت‌های دو رشته پرطرفدار، از ماه آینده در سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.
در همین ارتباط، ناظر روابط عمومی ‌فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در نشست هم اندیشی با خبرنگاران ورزشی شیراز گفت: اگر در رشته‌های والیبال و بسکتبال در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم، بخش اعظمی ‌از این موفقیت را مرهون ورزش دانش‌آموزی هستیم.
سعید علی آبادی افزود: ورزش دانش‌آموزی بهترین مسیر برای طی کردن ورزش قهرمانی، کشف و پرورش استعدادهاست، از این رو وزارت آموزش و پرورش روی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان تأکید زیادی دارد و همه ساله در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می‌شود.
وی با بیان این نکته که رسانه‌ها نقش مهمی ‌در توسعه ورزش دانش‌آموزی دارند، اظهار داشت: دانش آموزان ورزشکار در آینده نزدیک  شالوده تیم‌های ملی را تشکیل می‌دهند و همین موضوع، لزوم توجه بیشتر رسانه‌های جمعی به ورزش دانش‌آموزی را نشان می‌دهد.
علی آبادی برمتفاوت بودن مسابقات ورزش دانش‌آموزی با  مسابقات ورزشی در سطح ملی تأکید و عنوان کرد:  در مسابقات دانش آموزی  ظرافت‌های خاص باید دیده شود و بعد تربیتی و فرهنگی  این مسابقات بسیار مهم و ضروری است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی‌آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به میزبانی شیراز در مسابقات ورزشی کشور در رشته‌های والیبال و بسکتبال گفت: آموزش و پرورش ازجمله دستگاه‌هایی است که یک فدراسیون ورزشی در درون خودش ایجاد کرده است و ارتباط خوبی با سایر فدراسیون‌های  ورزشی کشور دارد.
حمیدرضا شعبانی افزود: متولیان اصلی انعکاس رویداد‌های ورزشی استان، خبرنگاران حوزه ورزشی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هستند و ما دست یاری به سمت همه دوستان  ورزشی در حوزه رسانه دراز می‌کنیم.
به گزارش شیراز نوین، درسال 1306 هجرى شمسى، قانونى از تصويب مجلس شوراى ملى سابق گذشت و درس ورزش و تربيت بدنى به صورت اجبارى جزو برنامه‌های درسى همه مقاطع تحصيلى دبستانى و دبيرستانى قرار گرفت. به موجب اين قانون، در هر روز يک ساعت از برنامه دانش‌آموزان به درس ورزش و تربيت بدنى اختصاص می‌يافت، اما اجراى اين قانون عملاً امكان پذير نبود، زيرا امكانات اجرايى آن فراهم نشده بود.
در سال 1313 دوره‌های تعليماتى كوتاهى براى تربيت مربيان تربيت بدنى برگزار شد و بيش از يكصد نفر به تدريس تربيت بدنى در مدارس مشغول شدند. در سال 1317 نيز دانش‌سراى مقدماتى تربيت بدنى تأسيس و به آموزش هنر آموز تربيت بدنى پرداخت.
مسابقات ورزشى از سال 1314 در رشته‌های مختلف ورزشى بين دانش‌آموزان، دانشجويان و گروه‌های آزاد، زير نظر انجمن پيشاهنگى و تربيت بدنى برگزار می‌شد، اما از سال 1320 تشكيلات ورزش در وزارت فرهنگ آن زمان به‌وجود آمد.
در بهار 1331 به موجب دستور وزارت فرهنگ، جمعاً چهار ساعت ورزش در هفته  براى چهار ساله دوم تحصيلى مقرر شد و براى نخستين بار در سال 1334 مسابقات قهرمانى آموزشگاه‌های كشور با شركت قهرمانان منتخب آموزشگاه‌های استان‌ها، در شهر تهران به انجام رسید. رقابت‌های ورزش دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی 1401-1402 در 14 رشته بسکتبال، فوتسال، فوتبال، والیبال، هندبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، طناب زنی، شنا، کشتی و ورزش زورخانه‌ای برگزار می‌شود. مسابقات بسکتبال و والیبال در بخش دانش‌آموزان پسر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری و برای دانش‌آموزان دختر هم در همین ۲ رشته از ۲۳ بهمن تا ۲۹ همین ماه در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی