[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحلیل دیدار فجرشهیدسپاسی در قائمشهر این خوب بودن، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - از دور چهارم و مرحله یک شانزدهم جام حذفی کشور، تیم فجر شهید سپاسی در قائمشهر به مصاف تیم لیگ برتری نساجی رفت و در پایان با شکست دو بر یک مقابل میزبان خود خیلی زود با ‌این جام وداع کرد.
در‌ این بازی به مانند اکثر مسابقات ‌این فصل لیگ‌،  رجب زاده بازیکنان خود را با سیستم ۴-۴-۲ وارد زمین مسابقه کرد. 
بازگشت رسول بهاروندی به ترکیب اصلی، نیمکت نشینی آل کثیر و استفاده از داود رجبی در خط‌ هافبک از تغییرات  مهم فجر در ترکیب اصلی بود.
در مقابل، تیم‌ نساجی مازندران قهرمان فصل گذشته جام حذفی کشور که هفته گذشته  در لیگ‌برتر با شکست سنگین مقابل پرسپولیس مواجه شده بود، با ترکیب اصلی و نفرات ممتاز خود پای به ‌این ‌مسابقه گذاشته بود.
نساجی‌ها خیلی زود و در دقیقه ۱۳ روی اولین ضربه به چهار چوب فجری‌ها به گل اول خود رسیدند، بعد از ‌این گل، ‌این فجر بود که  بازی را بهتر کنترل کرد، برتری ‌هافبک‌های میانی و کناری فجری‌ها و دوندگی بالای مهاجم‌های فجر در اغلب نقاط زمین، فشار روی نساجی را بیشتر کرد. زرد پوشان  صاحب چند موقعیت خوب هم پشت محوطه جریمه حریف شدند که مهاجمان و مدافعان جلو کشیده فجر نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند.
در شروع نیمه دوم، حمید مطهری سرمربی تیم ‌نساجی که موقعیت یک‌گله تیم خود را در خطر می‌دید، با دو تعویض در میانه زمین قصد تقویت تیم خود را داشت. 
فجر در نیمه دوم هم با ادامه ریتم خوب و تسلط در میانه زمین و دوندگی بیشتر در  بازی، برتری بیشتری نسبت به میزبان لیگ برتری خود داشت، ولی نتوانست از حملات و بازی خوب خود بهره لازم را ببرد و موقعیت‌های خود را یکی پس از دیگری از دست داد.
در نهایت، تعویض‌های مطهری در اواخر نیمه دوم ‌جواب داد و در دقیقه ۸۸ نساجی توانست گل دوم را توسط بازیکن جوان خود به ثمر برساند.
 فجری‌ها  هم در دقیقه ۹۰ توانستند تنها یکی از ‌این گل‌ها را از روی نقطه پنالتی توسط احمد زنده روح جبران کنند تا در نهایت در روزی که فجرشهیدسپاسی در مقابل میزبان خود بازی بهتری ارائه داده بود، بازنده ‌این دیدار شده و خیلی زود با جام حذفی خداحافظی کند.
حال به چند نکته فنی در ‌این مسابقه اشاره می‌کنیم :
۱. بعد از چند بازی نسبتاً ضعیف در لیگ‌یک،  شاهد یک تیم با طراوت و بازی خوبی از تیم ‌فجر سپاسی بودیم. در ‌این‌ بازی فجر نسبت به میزبان خوب لیگ‌برتری خود بازی برتر و قابل قبولی  ارائه داد و شاهد سرعت انتقال بازی از دفاع به حمله، دوندگی بالا و کارهای ترکیبی در میانه و کناره‌های زمین بودیم. اما روی گل‌های دریافتی شاهد اشتباهاتی از خط دفاعی و دروازه‌بان  فجری‌ها در‌این بازی بودیم.
۲. فجر در ‌این فصل نشان داده که در زمین چمن‌های خوب و مناسب، همواره فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و در چند بازی گذشته خود به‌خصوص در حافظیه شاهد بازی خوبی از‌ این ‌تیم ‌نبودیم. البته با توجه به ‌اینکه فجر همچنان باید در حافظیه میزبان حریفان خود در لیگ باشد و بعضاً زمین چمن‌ها در اغلب شهرهای میزبان لیگ‌ یک کیفیت چندان مناسبی ندارند، می‌توان به ضعف ‌این تیم در بازی در زمین‌های ناهموار اشاره کرد که کادر فنی باید تاکتیک مناسبی برای رهایی از ‌این وضعیت اتخاذ کند.
۳. زرد پوشان شیرازی علی‌رغم بازی خوبی که در‌ این بازی ارائه دادند و موقعیت‌های مناسبی هم برای گلزنی ‌ایجاد کردند ولی همچنان در جلو دروازه حریف با استرس و  پر اشتباه  عمل می‌کنند. در ‌این بازی به‌جز گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند، هیچ توپی درون چهارچوب حریف شلیک نشد.
 ۴. باید به ‌این نکته مهم هم اشاره داشت که همواره در مسابقات جام حذفی و همین طور که در مسابقات ‌این مرحله نیز شاهد بودیم،  اکثر مسابقات برگزار شده نزدیک به هم دنبال شد و  تیم‌های لیگ یکی و حتی لیگ دو مقابل حریفان لیگ برتری خود بازی نزدیک و خوبی ارائه دادند. از جمله می‌توان به بازی خوب تیم ون پارس اصفهان (حریف بعدی فجر در لیگ یک) مقابل پرسپولیس تهران و همچنین بازی خوب مس شهر بابک حریف هفته گذشته فجر مقابل گل گهر سیرجان اشاره کرد.
شرایط مسابقات لیگ یک به علت شناخت و آنالیز بهتر حریفان از تیم‌های مقابل خود،  به مراتب بازی‌ها را برای تیم‌ها سخت‌تر می‌کند و نباید ‌این بازی خوب جام حذفی را ملاک ارزیابی و تضمین موفقیت در آینده لیگ یک دانست.
۵. نکته امیدوار کننده تیم‌فجر، بازگشت چند مهره تأثیر گذار و خوب‌ این تیم از  بند مصدومیت  بود. بهاروندی در ترکیب اصلی قرار داشت و محمد حسین خسروی هم با بازگشت به تمرینات، بعد از مدت‌ها غیبت، ‌این بازی را از روی نیمکت دنبال کرد. همچنین می‌توان به بازگشت احمد زنده روح بعد از یک‌نیم فصل غیبت اشاره کرد که می‌توانند در آینده به کمک ‌این ‌تیم‌ بیایند. 
جام حذفی برای تیم فجر به پایان رسید و فجری‌ها باید در شروع مسابقات نیم فصل دوم  لیگ یک  در هفته آینده در ورزشگاه حافظیه چهارشنبه ۲۸ ام دی ماه ، به مصاف تیم متحول شده  ون پارس اصفهان بروند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی