[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۵۰
  • دوره جدید

طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد، روزنامه شیراز نوین

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس، از انتخاب طرح پژوهشی مطالعه و طراحی فاز اول برند گردشگری فارس، به عنوان یکی از طرح‌های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس سید موید محسن‌نژاد با اعلام این خبر گفت: «تهیه برند گردشگری فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران  ایرانی و خارجی، همواره مدنظر همه مسئولان و همچنین عموم علاقه‌مندان به تاریخ،  فرهنگ، هنر و ادب و شهروندان این استان و شهر شیراز بوده است.»
او افزود: « در همین راستا،  این اداره کل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از  اواخر سال 1396 در دستور کار قرار داد.»
معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس ادامه داد: «با توجه به توانمندی و پتانسیل‌های هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز  وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز نمود که  با توجه به شرح خدمات در فاز اول،  مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.»
محسن‌نژاد تصریح کرد: «در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتی تر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت که این رویکرد طرح را  به مراحل تکمیلی نزدیک نموده و امید است در فاز بعدی‌ می‌تواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند‌سازی گردشگری فارس وثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان شود.»
بنا‌براین گزارش و به نقل از معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی وفرایندی تعاملی درپی فهم ویژگی‌های شیراز بوده و به صورتی نظام‌مند داده‌های حاصل از مصاحبه‌های پیاده شده از حوزه‌های علمی مختلف و  نظر سنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان،  پروتکل‌های مشاهده شده را  بررسی ‌می‌کند و در پایان  با تأثیر از نتایج بخش نظری،  طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه ‌می‌نماید که ادراک کیفیت میزبانی وجذابیت گردشگری را توسط گردشگر و در نهایت رضایت او از یک سو  وتوسعه ارزش‌های میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که ‌می‌تواند در رشد فزاینده اقتصادی واشتغال‌زایی مستمر مؤثر واقع شود. 
گفتنی است، طرح مطالعه برند گردشگری فارس با تلاش دکتر مهشید بارانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز وتیم همراه  به عنوان مجری طرح،  دکترمسلم باقری عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری به عنوان ناظرعلمی و محمدکاظم بهادری‌پور رئیس گروه مراکز وخدمات گردشگری معاونت گردشگری  این اداره کل به عنوان ناظر اجرایی طرح در سه  بخش مطالعه برندینگ،  تحلیل فرصت‌های برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزه‌های مختلف گردشگری فارس وشهر شیراز انجام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی