[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۵۰
  • دوره جدید

اخلاق در لایه‌های مختلف جامعه احیا شود ، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: در جامعه امروز نیاز داریم مباحث مربوط به اخلاق در لایه‌های مختلف احیا و نهادینه شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، صلاح‌الدین‌ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: اخلاق یکی از مواردی است که فرد در هر دورانی از زندگی که آن را فراگرفته باشد، به خوبی ‌می‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد. وی با بیان اینکه امروز در بخش‌های مختلف جای خالی مسایل اخلاقی را احساس ‌می‌کنیم، افزود: استان فارس و شهر شیراز نیز به دلیل برخورداری بزرگانی مانند حافظ و سعدی گنجینه‌های بی‌بدیل شعر و اخلاق ایرانی، از دیر باز در مباحث اخلاق عمومی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای‌ داشته است. ایزدفر اظهارداشت: کودکان ما ضمیر پاک و بی‌آلایشی دارند و هر چه را آموزش ببینند در ذهن آنها ماندگار و به مرحله اجرا‌ می‌رسد لذا مسائل اخلاقی باید از کودکی در افراد آموزش داده شود. وی با تأکید بر ضرورت گنجاندن مسائل و مباحث اخلاقی در کتاب‌های درسی و آموزش دانش‌آموزان اضافه کرد: باید اخلاقیات را در لایه‌های مختلف جامعه به ویژه کودکان آموزش داده و نهادینه کنیم.
ایزدفر ادامه داد: در حال حاضر مسایل اخلاقی در کتب مختلف به ویژه برای نسل کودک و نوجوان بسیار کمرنگ است در حالی که این قشر به عنوان یکی از تأثیرگذاران سازندگان آینده این کشور، نیازمند آموزش‌های مفید، مبتنی بر پایه‌های اصولی، سازنده و کارآمد هستند.
وی با بیان اینکه در گذشته بخش عمده‌ای‌ از داستان‌های پندآموز گلستان سعدی در کتب دوران ابتدایی مطرح بوده است عنوان داشت:  در موضوع نهادینه کردن اخلاق در جامعه آموزش و پرورش نقش مهمی دارد و پیشنهاد ما گنجاندن مباحث و مفاهیم اخلاق در کتب درسی و ساعات آموزشی دانش‌آموزان است.
ایزدفر تصریح کرد: این کمیسیون در راستای اقدام عملی در حوزه اخلاق اجتماعی موضوع مهم گنجاندن مباحث اخلاق در کتب درسی و ساعات آموزشی دانش‌آموزان را از طریق اداره کل آموزش و پرورش فارس و شورای گفتگوی استان دنبال‌می‌کند.
در این جلسه آقای قیومی مدیر توسعه صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس به ارائه مطلب با عنوان «اخلاق‌کسب و کار در صنایع کوچک» پرداخت.
قیومی گفت: کسب و کارها بر اساس تعداد کارکنان، میزان دارایی، میزان سرمایه‌گذاری و میزان فروش بنگاه به کسب و کارهای خرد، کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند.  وی از مزایای بنگاه‌های کوچک و متوسط به مواردی از جمله اشتغال‌زایی بالا به نسبت میزان سرمایه‌گذاری، بهبود اثربخشی منابع، انعطاف‌پذیری بالا در ساختار و عملکرد شرکت، بالابودن قابلیت جذب و بومی‌کردن فناوری، قابلیت بالا در پاسخگویی به نیازهای جدید، تصمیم‌گیری سریع، آموزش و تربیت مدیران موفق، افزایش کارایی اقتصادی، رسمیت بسیار پایین در جریان اطلاعات و ارتباطات،استفاده از امکانات محلی، ایجاد پیوندهای صنعتی، انگیزش بسیار قوی در کارکنان برشمرد. قیومی افزود: کمبود نیروی متخصص،کمبود دانش اقتصادی، مالی و مدیریتی به ویژه در زمان تأسیس، عدم امکان تأثیرگذاری بر روی تغییرات محیطــی، فقدان اطلاعات و توانمندی‌های مدیریتی، محدودیت‌ در حوزه‌های تأمین منابع مالی، محدودیت‌ در دسترسی به بازار، محدودیت‌ در دسترسی به اطلاعات بازار، کمبود خبرگی بازاریابی، عدم امکان استفاده از خدمات مشاوره‌ای متخصصان کارآمد، عدم وجود سیستمی جهت انتقال تجربیات از محدودیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط است. وی بیان کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط به نسبت تعداد و حجم فعالیت در استان، تأثیرگذاری اندکی دارند که حمایت دولت از بنگاه‌ها می‌تواند به صورت انفرادی یا گروهی و شبکه‌ای باشد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی