[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

زرد کرونایی جایگزین وضعیت آبی شد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونا در فارس و افزایش شهرهای زرد استان به ۹ شهرستان خبر داد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی نقشه کرونا در استان فارس گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، شهرستان خرم‌بید در استان فارس به وضعیت نارنجی درآمده و شهرهای زرد نیز با افزایش نسبت به هفته گذشته شامل بیضا، زرقان، خرامه، نی ریز، خفر، کوار، لارستان، جویم و فراشبند بوده است.
او وضعیت دیگر شهرهای استان فارس را آبی اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر ورود موج هشتم کرونا به کشور، طی روزهای اخیر به صورت آهسته شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در استان بوده ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روند تدریجی افزایش آمارها را به منزله زنگ هشداری برای گسترش شیوع دوباره این بیماری در سطح استان دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی همچون موج‌های پیشین کرونا، همچنان اهمیت پایبندی تمامی افراد جامعه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موردتأکید است.
دکتر حسینی به ویژه افرادی نظیر سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای را گروه‌های آسیب پذیر جامعه در برابر این بیماری عنوان کرد که با ورود موج جدید بیماری به کشور، نیاز است با جدیت بیشتری ایمنی خود را در برابر این بیماری ارتقا دهند.
او رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست‌وشوی منظم دست‌ها، همچنین دریافت دوزهای تکمیلی واکسن کرونا را از جمله توصیه‌های مهم سلامتی در برابر موج جدید بیماری برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی نشانی اینترنتی https://www.sums.ac.ir/fa/۰ گفت: مردم شیراز می‌توانند آخرین اطلاعات مربوط به فعالیت پایگاه‌های واکسیناسیون را به صورت روزانه از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی