[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هدایت پساب به صنایع ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: پساب تصفیه‌خانه‌ها باید به فضاهای سبز، باغ‌شهری‌ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به صورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام نمایند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه با حضور جعفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، از تأسیسات آب حسین‌آباد شیراز، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و تصفیه خانه شرق شهر صدرا بازدید کرد.
استاندار فارس در حاشیه این بازدید، خشک‌سالی‌های نزدیک به یک دهه اخیر را یکی از مسائل بحرانی استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه فارس در سه حوزه کشاورزی، صنعت و به ویژه آب آشامیدنی دچار مشکل است. با تدابیر صورت گرفته توسط دولت سیزدهم و تلاش‌های جهادگونه وزارت نیرو، تأمین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت‌‌ه و با سرعت پیش می‌رود.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۰۰۰ روستای استان از تنش آبی رنج می‌بردند، افزود: آبفای استان و آبفای شیراز به همراه بسیج سازندگی استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به تدریج در حال رفع کردن این موارد هستند که امیدواریم با تلاش‌های خوبی که در حال انجام است، در تابستان سال آینده با مشکلات خیلی کمتری در حوزه آب آشامیدنی مردم مواجه باشیم. وی با اشاره به اینکه عملیات لوله گذاری خط دوم انتقال آب از سد درودزن با جدیت در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم قبل از تابستان ۱۴۰۲ این خط به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. نماینده عالی دولت در فارس اشاره‌ای به تأسیسات آبی واقع در حسین آباد شیراز کرد و گفت: با همت عزیزان شرکت آب و فاضلاب شیراز، مخزن این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تا به منظور ذخیره سازی و مخلوط کردن آب چاه و آب سد و افزایش کیفیت آب مصرفی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد. وی در ادامه با تأکید بر اینکه، پساب تصفیه‌خانه‌ها باید به فضاهای سبز، باغ‌شهری‌ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به صورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام نمایند.
استاندار فارس در انتها با بیان اینکه جهان بیش از اینکه به فکر تولید و تأمین آب باشد، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت را در پیش گرفته است، از مردم استان خواست مدیریت مصرف را که شرط عقل و منطق است، سرلوحه خود قرار دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی