[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیوند موفقیت‌آمیز آئورت در بیمارستان نمازی شیراز، روزنامه شیراز نوین

پزشکان شیراز موفق به ترمیم و پیوند سرخرگ آئورت بیماری ۲۷ساله شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دکتر قدوسی فوق تخصص جراحی عروق و سرپرست تیم جراحی گفت: عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ آئورت برای بیمار ۲۷ساله‌ای که به دلیل تصادف دچار پارگی و کوفتگی ریه و قطع کامل آئورت توراسیک یا همان سرخرگ اصلی بدن در قفسه سینه شده بود، با موفقیت انجام شد.
دکتر قدوسی افزود: عمل ترمیم آئورت در قفسه سینه با کمک پمپ قلبی-ریوی و در طول مدت ۶ ساعت انجام شد و به لطف خداوند و تلاش تیم پزشکی، بیمار سلامتی کامل خود را مجدداً به دست آورد.
وی ادامه داد: نکته قابل تأمل و ویژه در این بیمار قطع کامل آئورت، همراه با خونریزی فعال به داخل قفسه سینه و علائم حیاتی ناپایدار بود؛ به همین دلیل و با هدف پایدار کردن وضعیت قلب و خون‌رسانی به مغز و دیگر اعضای حیاتی، قبل از شروع عمل و به صورت فوری بیمار از کشاله ران روی دستگاه پمپ قلبی-ریوی قرار گرفت و عمل جراحی در قسمت قفسه سینه انجام شد.
به گفته فوق تخصص جراحی عروق، در حوادثی که سرخرگ آئورت بر اثر ضربه دچار آسیب‌های شدید و وضعیت ناپایدار می‌شود، بیشتر بیماران در دم جان می‌بازند و شانس کمی برای ادامه حیات وجود دارد.
وی گفت: تشخیص و اقدام درمانی به‌موقع تنها راه نجات بیمار از این وضعیت خطرناک است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی