[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مطالبه مالیات از فراریان ، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از فرار مالیاتی به میزان ۸۰هزار میلیارد تومان در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت که در سه سال گذشته ۸۸۵هزار فرد حقوقی و ۳/۵میلیون نفر اشخاص حقیقی مالیات پرداخت نکرده اند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه صبح دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: این جلسه با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی وزیر اقتصاد و معاونان آنها تشکیل شد و منابع درآمدی ‌و موضوع مالیات‌ها اعم از مالیات مستقیم، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت و اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده بررسی شد.
وی ادامه داد: منابع مالیاتی در سال جاری افزایش داشته است؛ به طوری که از ۴۵۴هزار میلیارد تومان سال جاری به حدود ۷۰۰هزار میلیارد تومان رسیده است؛ نکته مهم در این جلسه این بود که ۸۸۵هزار فرد حقوقی در طول سه سال گذشته مالیات پرداخت نکرده اند که نزدیک به ۳۰هزار میلیارد تومان می‌شود.
زارع افزود: ۳/۵میلیون نفر اشخاص حقیقی نیز طی سه سال گذشته مالیات پرداخت نکردند که نزدیک به ۵۰هزار میلیارد تومان می‌شود. لذا از این دو محل ۸۰هزار میلیارد تومان به عنوان پایه جدید مالیاتی در بودجه آمده است. این اشخاص حقوقی و حقیقی به نوعی فرار مالیاتی داشته اند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دولت در لایحه بودجه کاهش ۷درصدی مالیات بخش تولیدی برای حمایت از تولید است، گفت: دولت در لایحه بودجه نرخ تورم را ۴۰ درصد را پیش بینی کرده و مواردی برای حمایت از معیشت مردم و تولید و شاخص‌های کلان 
آمده است.
زارع در پایان یادآور شد: کمیسیون تلفیق طی ۵ روز بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، مصوبه ای نداشته و فقط کلیات بودجه را بررسی می‌کند؛ در صورت تصویب کلیات در صحن علنی، کمیسیون وارد تبصره‌ها و جزئیات بودجه شده و مصوباتی خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی