[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۸۷
  • دوره جدید

۱۰ فایده پیاده‌روی، روزنامه شیراز نوین

پیاده روی برای کاهش وزن بسیار عالی است، اما مزایا بسیار فراتر از این مسئله است؛ از افزایش انرژی، بهبود خلق و خو گرفته تا کاهش استرس، افزایش خلاقیت و بسیاری موارد دیگر. در این مطلب با ۱۴ فایده پیاده روی آشنا خواهیم شد.
۱. افزایش نشاط و شادی
اگر یک روز کمبود خواب داشته یا بنا به هر مسئله‌ای کمی ‌بی‌حوصله و کسل باشید، پیاده روی می‌تواند روحیه شما را بهبود ببخشد. طبق یک مطالعه منتشر شده در ژورنال American Preventive Medicine. شرکت کنندگان در این مطالعه که به طور متوسط ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط (گلف، تنیس، ایروبیک، شنا، یا رقص) را با افرادی که در طول هفته ۲۰۰ دقیقه پیاده‌روی داشتند مقایسه کردند و نتایج گزارش را چنین ارائه دادند که سطح انرژی بالاتر، سلامت عاطفی و زندگی اجتماعی قوی‌تری را نسبت به گروه دیگر داشته اند. اگر می‌خواهید خلق و خوی بهتری داشته باشید باید روزانه چند دقیقه پیاده روی کنید.
۲. افزایش خلاقیت
به دنبال یک ایده ناب می‌گردید؟ در اطراف خانه یا محل کارتان کمی ‌پیاده روی کنید. به عناون مثال، با پیاده روی می‌توانید برای ایده‌ای که برای نوشتن به دنبالش می‌گشتید، الهام بگیرید، همچنین می‌توانید خلاقیتتان را در تمام ‌زمینه‌ها جاری سازید. یکی از مطالعات دانشگاه استنفورد نشان داد که پیاده‌روی می‌تواند ۶۰ درصد خلاقیت را تقویت کند.
۳. کاهش حملات آسم
اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه نکردید، لازم نیست از ورزش خودداری کنید. شما فقط باید در شرایط مناسب تمرین مناسب را انتخاب کنید. کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا می‌گوید: پیاده‌روی، همراه با شنا، گلف و دوچرخه سواری تفریحی، احتمال تحریک راه‌های هوایی را کاهش می‌دهد. به طور کلی، به دنبال فعالیت‌هایی باشید که می‌توانید در هوای معمولی انجام دهید و به استقامت قابل توجهی نیاز ندارید. سرعت لازم برای راه رفتن و نحوه تنفس صحیح را بیاموزید.
۴. افزایش متابولیسم
سندرم متابولیک (بدترین عارضه افزایش فشار خون / کلسترول، قند خون بالا و چربی در دور کمر است) یکی از بدترین عوارض جانبی سبک زندگی بی تحرک به شمار می‌رود. این علامت باعث ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس می‌شود؛ اما ما یک درمان قدیمی‌ برای این بیماری امروزی داریم: ورزش. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیجریه نشان داد که احتمالاً با پیاده روی بیش از یک ساعت در روز، احتمال ابتلا به سندرم متابولیک ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.
۵. افزایش عمر‌
می‌خواهید زندگی طولانی‌تر داشته باشید؟ راه رفتن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما برای به دست آوردن عمر طولانی، کار‌ها را سرعت بخشید. براساس یافته‌های کلینیک مایو، تحقیقات نشان داده است که سریع راه رفتن می‌تواند طول عمر را بیشتر کند، حداقل بیشتر از افرادی که سرعت کندتری داشته اند. اگر می‌خواهید زندگی طولانی‌تر داشته باشید، باید بلند شوید و راه بروید.
۶. صرفه جویی در مخارج
داشتن تناسب اندام می‌تواند گران باشد! برای عضویت در یک سالن ورزشی، تهیه تجهیزات ورزشی در خانه، لباس و کفش به سرعت می‌تواند مخارج را بالا ببرد. اما برای پیاده روی چنین هزینه‌هایی لازم نیست، مطلقاً به هیچ چیز احتیاج ندارد، حتی کفش اختیاری است! و نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود؛ بلکه در مراقبت‌های بهداشتی نیز در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. طبق مطالعه‌ای که در ژورنال انجمن قلب آمریکا انجام شده است، افرادی که مرتباً ورزش می‌کنند، در مقایسه با کسانی که حداقل هفتگی ورزش نمی‌کنند، در هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری داشتند. (۳۰ دقیقه یا بیشتر فعالیت هوازی با شدت متوسط پنج روز در هفته یا حداقل ۲۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید سه روز در هفته مناسب است).
۷. افزایش کیفیت خواب
هشت ساعت خواب کامل یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی خود در نظر بگیرید. اما برخی مواقع این کار ساده‌تر از انجام می‌شود. خوشبختانه پیاده روی با سرعت بالا می‌تواند تمام آنچه شما نیاز دارید، باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که مرتباً ورزش می‌کنند، از جمله پیاده روی، خواب باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنند نسبت به افرادی که ورزش شدید انجام می‌دادند یا وزنه برداری می‌کنند.
۸. احساس آرامش
اگر استرس دارید، باید پیاده روی کنید. اکثر افرادی که در استخر شنا می‌کنند، از تأثیر مثبت و جدی آن بر سلامت روحی و جسمی ‌بهره می‌برند. اما علم می‌گوید پیاده روی یکی از سریع‌ترین و مؤثرترین راه‌های کسب آرامش است. طبق اعلام انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، یک پیاده روی ۱۰دقیقه‌ای ممکن است به اندازه یک تمرین ۴۵ دقیقه‌ای از نظر کاهش اضطراب و افسردگی مؤثر باشد. ترشح کورتیزول، هورمون استرس، کاهش پیدا می‌کند و همچنین به متوقف کردن جریان بی‌پایان نگرانی‌ها از ذهن شما کمک می‌کند.
۹. جلوگیری از زوال عقل
پیاده روی برای مغز مفید است. محققان دانشگاه ‌هایلند نیومکزیکو دریافتند که پای شما روی زمین هنگام پیاده‌روی، امواج فشار را از طریق شریان‌هایی ارسال می‌کند که جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. حتی بهتر، پیاده روی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل مؤثر است.
۱۰. خاصیت تسکین دهنده بدون مصرف دارو
درد‌های مزمن یک اپیدمی‌ خاموش خوانده می‌شوند و حدود ۱۰۰میلیون آمریکایی در حال حاضر از این مشکلات رنج می‌برند. اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که روزانه با درد می‌جنگید، آخرین کاری که احتمالاً قصد دارید انجام دهید این است که برخیزید و پیاده روی کنید. اما یک مطالعه منتشر شده در Annals of Rehabilitative Medicine نشان داد یک روش معمول پیاده روی باعث کاهش درد مزمن کمر در شرکت کنندگان مورد مطالعه شده است. راه رفتن ممکن است نتواند درد مزمن را درمان کند، اما می‌تواند به شما در مقابله بهتر با آن کمک کند. دریابید که کدام اشتباه در هنگام پیاده روی باعث بروز درد در شما می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی