[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۸۸
  • دوره جدید

سامانه شهروندسپاری در حال تکمیل است، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: با اجرای طرح‌های هوشمندسازی سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ‌افزایش و سفرهای غیرضرور درون شهری کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل شورای اسلامی ‌شهر شیراز، دکتر لیلا دودمان با اشاره به برگزاری بیست و دومین جلسه مشترک کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز که به صورت حضوری و ضمن بازدید از خدمات غیرحضوری معاونت معماری و شهرسازی و شهرداری الکترونیک انجام گرفت، از بحث و بررسی خدمات هوشمندسازی و اقدامات صورت گرفته در این سازمان گفت.
وی با اشاره به طرح‌های هوشمندسازی که در مجموعه‌های شهرداری شیراز در حال انجام است، به اثرات مثبت این طرح‌ها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواست‌های مردمی‌ اشاره کرد.
او با تأکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا همکاری بین سازمانی افزایش و سفرهای درون شهری شهروندان کاهش یافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستم‌های هوشمندسازی در ادارات و سازمان‌های شهرداری گفت.
این عضو شورای پنجم با تأکید بر اینکه با دقت در انجام تجزیه و تحلیل‌ها، هم مدت زمان بررسی کاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور 18 مرحله اداری و سفر درون شهری وجود داشته که یک ماه به طول می‌انجامیده؛ اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماری بررسی و تمام ‌نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه می‌شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی‌ شهر شیراز تأکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد بالغ بر 57 طرح معماری در یک روز، به لحاظ فضای سبز، آتش نشانی، تأسیسات و... بررسی شده که هم موجب تسریع امور شده و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این بررسی‌ها فراهم بوده است.
دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانه‌ای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود می‌تواند استعلامات را بر اساس کد نوسازی ملک جست‌وجو کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.
او اضافه کرد: از 19 فروردین ماه سال جاری قابلیت ثبت درخواست استعلام غیرآپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.
گفتنی است در انتهای بازدید از شهرداری الکترونیک، ضیایی رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم‌های یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش کار خود در پروژه شهروندسپاری، اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون 17 هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که 550 مورد از آنها در بازه زمانی 19تا 31 فروردین ماه بوده که وضعیت  درخواست‌ها را در 4 دسته ابطال شده، تأیید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد 162، 263، 598 و 20 نشان می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه پیش از این در شهرداری نگاهی پراکنده و غیرمتمرکز به برخی امور وجود داشته؛ اما اکنون این رویه اصلاح شده، تصریح کرد: کلیه ضوابط سازمان با نمایندگان سازمان‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفته و هر نماینده سازمان دیگر اعم از سازمان‌های خدماتی بالغ بر 50 جلسه در کمیسیون معماری حضور داشته و امکان بررسی طرح‌های فرادست کلیه سازمان‌ها با شهرداری چه در زمینه برنامه‌ریزی و طراحی و چه تأسیسات و زیرساختی فراهم شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی