[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمایه‌گذاری فرهنگی کنیم ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: استان فارس مردمی علاقه‌مند به فکر و فرهنگ دارد و بدون شک هرچه در این استان سرمایه گذاری شود، بازتاب آن را در سطح ملی خواهیم دید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل محبی پور در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور اظهار کرد: ویژگی ایرانی‌ها این است که همه با هر نوع لباس، زبان و فرهنگ خود را در جغرافیای ایران می‌بینیم و البته این همگرایی‌ها، همراهی‌های و برنامه‌های مشترک بیش از پیش به انسجام ملی و غنای فرهنگی و تکامل فرهنگ‌ها کمک می‌کند؛ امیدواریم بتوانیم در آینده میزبان خوب و شایسته‌ای برای هنرمندان در این عرصه باشیم.
معاون استاندار فارس ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر برای کمک به برگزاری این رویداد گفت: از شهردار انتظار داریم که نویدی را برای توسعه اماکن فرهنگی و هنری در شهر شیراز را به اهالی هنر بدهد و برای توسعه اماکن فرهنگی آستین همت بالا بزند. محبی‌پور بیان کرد: از آنجا که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌هایی برای توسعه اماکن و تجهیزات فرهنگی و هنری دارند، استاندار فارس قول داده هرچقدر که وزارتخانه بودجه بگذارد، استانداری هم برابر با آن بودجه خواهد گذاشت.
معاون استاندار فارس گفت: استان فارس مردمی علاقه‌مند به فکر و فرهنگ دارد و بدون شک هرچه در این استان سرمایه گذاری شود، بازتاب آن را در سطح ملی خواهیم دید.
وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه چهار به میزبانی استان فارس گفت: هنرهای نمایشی سبک و بخشی از شیوه زندگی ما را به نمایش می‌گذارد. این هنر نگاهی نقادانه، توصیفی و اصلاح‌گرایانه به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری دارد. معاون استاندار فارس ادامه داد: برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای می‌تواند رفتارهای مثبت زیادی را در جامعه تسری دهد. البته قطعاً بسیاری از رفتارهای ناپسندی که با مسائل شهروندی و اجتماعی در ارتباط هستند نیز با برگزاری این رویدادهای هنری قابلیت اصلاح رویه خواهند داشت.
محبی‌پور با تأکید بر اینکه فرهنگ، بدون تبادل، خام باقی می‌ماند و چه بسا در مسیر ارتقای خود با شکست مواجه می‌شود، توضیح داد: ما در تاریخ با نابودی بسیاری از فرهنگ‌‌ها مواجه بوده ایم. بخشی از فرهنگ‌ها به دلیل عدم تبادل با محیط پیرامون خود به تدریج حذف شده‌ و به محاق رفته‌اند؛ به عنوان مثال زبان‌های بومی که ما در سراسر کشور و استان فارس داشتیم و متأسفانه در حال حاضر از بین رفته است. وی ادامه داد: مبادلات فرهنگی می‌تواند باعث ارتقای فرهنگ شود و داشته‌های فرهنگی را افزایش دهد؛ ضمن اینکه در یک جغرافیای یکپارچه مثل ایران، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف عمق ارتباط فرهنگی، انسجام و وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد. معاون استاندار فارس با بیان اینکه یکشنبه شب به تماشای نمایش «ساختمان رُز» نشسته است، گفت: نمایش فاخر «ساختمان رُز» از استان کرمان را به تماشا نشستم که مضمون اجتماعی بسیار رفیعی داشت و نقش آسیب‌های اجتماعی در فرایند زندگی افراد را به خوبی نشان داد. این اثر خود بر اهمیت و تأثیر برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری به ویژه جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور 
صحه می‌گذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی