[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

بودجه ۱۴۰۲ تورم‌زاست، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان، وی گفت: تاکنون مواردی که به بخش گردشگری در بودجه 1402 اختصاص یافته باشد، مشاهده نکردم. وی با اشاره به اینکه توجه به گردشگری استان فارس می‌تواند دیگر استان‌ها را هم درگیر کند و از ظرفیت‌های آن‌ها به نحو احسن استفاده کند، افزود: حدود 40 الی 50 درصد مراکز تاریخی و گردشگری به ثبت ملی رسیده متعلق به استان فارس و شیراز است که متأسفانه از سال‌های گذشته تاکنون قدر این مهم را ندانسته ایم.
نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شوربختانه مدیران استان هنوز قدر این مراکز و جذابیت‌های مهم گردشگری را نمی‌دانند، ادامه داد: زیرا هنوز به طور جدی در حوزه درآمدزایی از صنعت گردشگری نیازمند نیستیم و در شرایط فعلی تمام افراد برای درآمدزایی، ذهنشان را روی موضوعاتی مانند نفت، پتروشیمی، گاز و... معطوف کرده اند.عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مسئولان در استان فارس و کشور در حوزه گردشگری به یک راهبرد و دستورالعمل مشخص دست نیافته اند، گفت: با توجه به اینکه استان فارس دارای جاذبه‌های زیادی در 4 فصل است، بنابراین توجه به این مهم بی شک می‌تواند موضوع اشتغال استان را حل و اقتصاد فارس را به سمت شکوفایی هدایت کند. عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه تحریم‌ها خیلی تأثیری در گردشگری و رونق این صنعت ندارد و مسئولان می‌توانند با یک نگاه ویژه و عملیاتی به این صنعت رونق را در تمام بخش‌ها ایجاد کنند، بیان کرد: اهمیت ویژه به گردشگری داخلی و کشورهای هم‌جوار می‌تواند ظرفیت اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در استان را تکمیل کند. پاک فطرت بر افزایش تعداد هتل‌ها و مراکز اقامتی در استان فارس تأکید کرد و افزود: جهت رونق گردشگری باید زیرساخت‌های مناسبی فراهم شود.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در حال حاضر توجهی به بخش گردشگری نمی‌شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهدیم که به حریم‌های میراثی و تاریخی توجهی نمی‌شود و بعضاً در کنار اماکن ارزشمند و تاریخی و جذابیت‌های شهر اقدام به ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه می‌کنیم و جذابیت‌ها را از کار می‌اندازیم. وی با بیان اینکه بعضی اوقات شاهدیم که عدم توجه و تزریق مالی به مرمت اماکن تاریخی و جذابیت‌ها باعث تخریب ساختمان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: حیف مراکز تاریخی و جذابیت‌های استان و شیراز است که به دلایل مذکور 
تخریب شوند.
نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه متأسفانه به جای افزایش مکان‌های تاریخی ثبت ملی شده در فارس و شیراز شاهد تخریب آن‌ها هستیم، بیان کرد: بافت تاریخی شیراز به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ و با پتانسیل هم مورد بی مهری قرار گرفته است و مسئولان نسبت به آن بی‌توجه‌اند. عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه قطعاً بودجه 1402 هم به دلیل اینکه به دخل و خرج اختصاص یافته است بودجه‌ای تورم‌زاست، گفت: متأسفانه بودجه سال آینده به اقدامات و فعالیت‌های زیرساختی تعلق نگرفته است و در بودجه سال آینده کسری بودجه هم وجود دارد. عضو کمیسیون آموزش در ادامه با بیان اینکه نیاز است تا نمایشگاه‌های گردشگری دو بار در سال برگزار شود، تصریح کرد: جهت رونق و توسعه گردشگری باید برای برپایی نمایشگاه اقدامی اندیشید و گردشگران را جذب کرد و نمایشگاه گردشگری در فارس باید در ماه‌ اردیبهشت و زمستان برگزار شود. نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه باید اقداماتی انجام داد تا به واسطه آن گردشگران زیادی برای دیدن از نمایشگاه به فارس بیایند و در هتل‌ها اقامت گزینند و در نهایت درصدی از هزینه نمایشگاه را از هتل‌ها دریافت کرد، تصریح کرد: هزینه‌های برپایی نمایشگاه نباید از غرفه داران تأمین شود؛ چراکه غرفه داران با مشکل مالی مواجه هستند. عضو کمیسیون آموزش در ادامه از عدم حمایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از فعالیت‌های مناسب جهت توسعه و رونق گردشگری انتقاد کرد و افزود: متأسفانه وزارت میراث و گردشگری به دلیل حجیم بودن نمی‌تواند سوبسیدهایی به اتفاقاتی مانند برگزاری نمایشگاه بپردازد و این وزارتخانه تمام بودجه‌ها را در امور جاری وزارتخانه هزینه می‌کند.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه معتقدم در مرحله نخست برای فضای مجازی باید قانون تهیه کرد، گفت: در بسیاری از کشورها فضای مجازی به دلیل قانون‌هایی که دارد هیچ مشکلی برای هیچ شخص و دولتی ایجاد نمی‌کند و در کشوری مانند آلمان قانونی برای فضای مجازی وجود دارد که هیچ فردی نمی‌تواند بدون دلیل و مدرک به شخص یا دولت تهمت وارد کند. 
عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه آیا در کشور ایران ظرفیت برای نوشتن قانون وجود دارد، بیان کرد: در صورتی که قرار باشد هر فردی به هر نحوی که تمایل دارد در فضای مجازی فعالیت کند و به افراد تهمت وارد کند، وظیفه دولت است که این فضا را مهار کند و دولت باید لایحه کنترل فضای مجازی را به صورت مهم به مجلس ارائه کند. نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه تاکنون نتوانستیم جرم فردی که در فضای مجازی به فرد دیگر تهمت زده را اثبات کنیم، بیان کرد: شوربختانه این اقدام امری دشوار است و نبود قانون در این حوزه شرایط را دشوار کرده است. وی با اشاره به اینکه معتقدم دولت باید فضای مجازی را به مرور باز کند، تصریح کرد: قبل از انجام این اتفاق دولت باید قانون محکمی در رابطه با فضای مجازی و فعالیت در این حوزه تهیه و جهت تصویب به مجلس ارائه کند، اما تاکنون دولت هیچ اقدامی برای فضای مجازی انجام 
نداده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی