[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انطباق طرح ۷۲۰واحدی نهضت ملی مسکن داراب با مقررات ملی مسکن ، روزنامه شیراز نوین

محمدامیر نجفقلی‌پور عضو کمیته تخصصی مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان و خواجه‌پور عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، از پروژه ۷۲۰واحدی نهضت ملی مسکن داراب بازدید و تطبیق این طرح با قوانین و مقررات ملی ساختمان را تأیید کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، نجفقلی‌پور عضو کمیته تخصصی مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان در جریان این بازدید با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در رعایت اصول قانونی مقررات ملی، اظهار داشت: رعایت مبحث ملی مقررات ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقای کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است.
نجفقلی‌پور کشورمان را یکی از پرحادثه‌ترین مناطق در راستای بلا‌های طبیعی عنوان و تصریح کرد: این شرایط طبیعی ایجاب می‌کند که تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین المللی و ملی را در اولویت بخش ساختمان قرار دهیم. متولیان بخش ساخت و ساز باید برای این مسئله مهم اهمیت زیادی قائل شوند و اجازه ندهند مصالح غیراستاندارد و نامرغوب تولید و استفاده شود. عضو کمیته تخصصی مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان ادامه داد: در سال‌های اخیر تا حدودی شاهد افزایش نظارت‌ها در حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده هستیم و نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی افزایش یافته است؛ به نحوی که ناظران ساختمانی آیین ‌نامه کنترل ساختمان را بهتر اجرا می‌کنند.
محمدرضا حسن‌زاده مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بنیاد مسکن نظارت جدی روی پروژه‌ها و طرح‌های ساختمانی دارد و هیچ‌گاه کیفیت را فدای سرعت عمل نکرده است، افزود: از جمله روش‌های ارتقای کیفیت ساخت و ساز ورود افراد باصلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح درجه یک، افزایش نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های ناظر است.
حسن‌زاده اضافه کرد: اجرای ضوابط و مقررات در طراحی و اجرای ساختمان‌ها موضوع مهمی است که باید از سوی دست‌اندرکاران اجرای طرح‌های ساختمانی لحاظ شود و همچنین عملیاتی کردن پروژه‌های ساختمانی بر اساس مباحث ملی مقررات ساختمان برای ما یک 
اولویت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی