[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میانگین بارش در فارس ۶.۶ میلی‌متر افزایش داشته است، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد که تا صبح دوشنبه ۲۶ دی‌ماه و در سامانه بارشی اخیر میزان ۶.۶ میلی‌متر به میانگین بارش استان افزوده شد.
سیاوش بدری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: شهرستان کازرون با ۴۳ میلی‌متر، بیشترین بارش فارس را به خود اختصاص داده است. او افزود: با احتساب میانگین بارشی استان به میزان ۶.۶ میلی‌متر در سامانه بارشی اخیر، میزان بارش سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا این تاریخ به ۱۳۹ میلی‌متر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه میزان بارش‌های متوسط استان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳.۱ بوده است، گفت: میانگین بارش ۵۴ساله استان نیز ۳۰۴ میلی‌متر است؛ لذا تا رسیدن به متوسط بارش بلندمدت راه زیادی در پیش داریم، اما امیدواریم تا پایان سال آبی به ویژه بارش‌های بهاری این مهم محقق شود.
بدری همچنین خاطرنشان کرد: هرچند به لطف خداوند تاکنون و به ویژه نسبت به سال گذشته بارش‌های خوبی داشته‌ایم، اما با توجه به خشک‌سالی‌های سنوات گذشته، کماکان از مردم عزیز خواهشمندیم در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.
او خواستار رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان به منظور بهینه مصرف کردن آب و بسنده کردن به میزان مجاز قید شده در پروانه‌های بهره برداری توسط صاحبان چاه‌ها در مدیریت هرچه بهتر منابع آب شد. مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس همچنین حجم آب ٩ سد استان تا صبح دوشنبه ٢٦ دی‌ماه را ١٣٩٥میلیون مترمکعب و گنجایش حجم کل سدها را ٢٩٣٦میلیون مترمکعب اعلام کرد.
به گفته بدری، اکنون ٤٧.٥ درصد از حجم کل سدهای استان پر است.
او خاطرنشان کرد: سد درودزن نیز تا صبح روز سه‌شنبه ٦٤٦میلیون مترمکعب آب داشته که از این میزان ٣١٦میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس همچنین حجم آب ٩ سد فارس در روز دوشنبه ٢٦ دی‌ماه سال گذشته را ١٣١٨میلیون مترمکعب عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی