محققان مولکول ضد پیری را کشف کردند، روزنامه شیراز نوین

یک مطالعه مشترک جدید از موسسه فناوری ماساچوست و‌هاروارد، آنزیمی‌را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس محققان مؤسسه فناوری ماساچوست مولکول ضدپیری را کشف کردند که می‌تواند ضایعات دی‌ان‌ای مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد. این مولکول همچنین می‌تواند از روند ضعف قدرت شناختی ناشی از پیری و افزایش سن بکاهد؛ محققان این مؤسسه دریافتند، آنزیم HDAC1 در بهبود آسیب DNA مؤثر باشد.
با افزایش سن، ضایعاتی روی قسمت‌هایی از DNA سالمندان شکل می‌گیرد که عملکرد شناختی آنها را کاهش می‌دهد، HDAC1 تولید آنزیم دیگری را تحریک می‌کند که می‌تواند این ضایعات را بهبود بخشد.
یک مطالعه مشترک جدید از MIT و‌هاروارد، آنزیمی ‌را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.
محققان این پژوهش به سرپرستی لی Huei Tsai از ام‌آی‌تی و استفن‌هاگارتی از‌هاروارد، آنزیمی‌به نام HDAC۱ را شناسایی کردند که می‌تواند در ترمیم ضایعات ۸-اکوژوآنین روی رشته‌های DNA، که به افت عملکرد شناختی وابسته به سن و آلزایمر مرتبط هستند، کمک کند. محقق مؤسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: «به نظر می‌رسد HDAC1 واقعاً یک مولکول ضدپیری است؛ من فکر می‌کنم این یک یافته بیولوژیکی بسیار کاربردی اساسی است، زیرا تقریباً همه بیماری‌های عصبی انسان فقط در دوران پیری اتفاق می‌افتند.
فعال سازی HDAC1 در بسیاری از شرایط مفید است».