[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهترین مواد غذایی برای گلودرد، روزنامه شیراز نوین

اغلب انسان‌ها گلو درد را تجربه کرده‌اند. گلو درد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، شما می‌توانید با رعایت یک سری نکات تغذیه‌ای گلو درد خود را درمان کنید.
به گزارش مشرق، اغلب ما گلودرد را تجربه کرده‌ایم، گلودرد علت‌های مختلفی دارد که برخی نیاز به بررسی و درمان دارویی دارند. گلو درد می‌تواند منجر به درد، احساس خراشیدگی، گرفتگی صدا، از بین رفتن اشتها و سوزش هنگام بلع شود. خوشبختانه به جز داروهایی که می‌توانند به درمان گلودرد کمک کننند، مواد غذایی زیادی وجود دارد که حاوی مواد مغذی فراوانی هستند که می‌توانند گلو درد را سریع‌تر از بین ببرند. در این بخش به معرفی مواد غذایی مؤثر برای درمان گلودرد می‌پردازیم.
آب گرم با عسل
نوشیدن ترکیبی از آب گرم و عسل باعث کاهش التهاب می‌شود. در حالی که آب گرم به خودی خود تسکین دهنده است و عسل اثر آن را تقویت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که عسل فواید دارویی قابل توجه و خاصیت ضد باکتریایی دارد و چسبندگی بالای آن به ایجاد یک سد محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.
سیر
سیر به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی که دارد علائم سرماخوردگی مانند گلودرد را تسکین می‌دهد. سیر حاوی ترکیبات گوگردی بوده و تأثیر زیادی در دفع خلط دارد.
دارچین
دارچین از قدیم الایام در جوامع مصری و چینی برای غذا و طب سنتی استفاده می‌شده است. این ادویه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی، ضد باکتری، تب بر و ضد التهابی است. می‌توانید دارچین را در یک نوشیدنی گرم به عنوان یک درمان برای گلودرد خود مخلوط کنید.
روغن نارگیل خوراکی
روغن نارگیل نه تنها در روتین‌های مراقبت از پوست و مو مفید است بلکه فواید زیادی برای مقابله با گلودرد دارد. زنجیره متوسط اسیدهای چرب و مونوگلیسیریدها که عمدتاً در روغن نارگیل یافت می‌شوند، دارای قدرت شفابخشی هستند و به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل و ایمنی بدن را تنظیم می‌کنند.
پوره سیب زمینی
وقتی گلوی حساس و تحریک شده دارید قورت دادن دشوار است به همین دلیل کارشناسان نوشیدن مایعات و غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی را توصیه می‌کنند. این غذاها به راحتی قورت داده می‌شوند و اگر به دلیل گلودرد اشتهای زیادی ندارید، سیر کننده هستند.
چای گرم همراه با عسل، سیر و زنجبیل
همان طور که قبلاً ذکر شد، عسل و سیر گلو درد را تسکین می‌دهد و این مواد با ترکیب با زنجبیل برای گلودرد بسیار مفید می‌باشند. زنجبیل باعث کاهش التهاب، تورم و درد می‌شود، پس زمان گلودرد روزی سه تا چهار بار آن را بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت ‌کند.
چای سبز
نوشیدن چای سبز به دلیل فوایدی که دارد به رفع گلودرد کمک می‌کند، همچنین چای سبز از نظر آنتی‌اکسیدان غنی است و فیتوکمیکال‌های موجود در آن سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و سلامت کلی انسان را حفظ می‌کند.
چای ارل گری
چای ارل گری از چای سیاه و اسانس ترنج تشکیل شده است. ترنج موجود در چای ارل گری دارای اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد درد است و سال‌هاست که در طب سنتی ایتالیایی برای درمان گلودرد و سایر بیماری‌های بهداشتی استفاده می‌شود.
تخم مرغ
تخم مرغ یک غذای عالی برای گلودرد است که سرشار از پروتئین و مواد معدنی مانند روی، آهن و سلنیوم می‌باشد. شما می‌توانید تخم مرغ را به روش‌های مختلف تهیه و در زمان گلو درد میل کنید.
مریم گلی
مریم گلی یک گیاه مفید برای گلودرد است که می‌تواند بافت‌های تحریک شده را تقویت و باکتری ها را از بین ببرد. سعی کنید مریم گلی را با عسل و آب دم کنید و برای تسکین گلو درد استفاده نمایید.
زردچوبه
یکی دیگر از گیاهان عالی برای تسکین درد گلو، زردچوبه است زیرا، خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی دارد.
آب انار
مطالعات نشان داده‌اند مواد مغذی موجود در آب انار ممکن است عفونت را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد پس آب انار یک ماده مغذی در زمان بیماری و گلو درد می‌باشد.
موز
موز نرم و مغذی و سرشار از ویتامین‌هایی مانند ث و ب۶ است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک و در عین حال گلو را نرم می‌کند.
سبزیجات پخته شده
سبزیجات پخته مملو از مواد مغذی ضروری هستند که می‌توانند به رفع گلودرد کمک کنند.
ماست
ماست یک پروبیوتیک طبیعی است که می‌تواند باکتری‌های روده را پاک و از سیستم ایمنی بدن محافظت کند. ماست یک ماده غذایی مفید برای گلو درد است که آرام بخش بوده و قورت دادن آن آسان است.
بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و موادی مانند منیزیم و روی است و با عفونت مبارزه می‌کند و باعث تقویت بدن و ایجاد احساس سیری طولانی ‌مدت می‌شود. این ماده برای نرم شدن گلو بسیار مؤثر است، می‌توانید آن را با عسل یا موز ترکیب کنید تا تأثیر تسکین‌ دهنده‌ آن را بیشتر نمایید.
سوپ مرغ
سوپ مرغ خواص ضدالتهابی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با عفونت‌های ویروسی و کاهش علائمی ‌مانند گلودرد مفید است. زمانی که احساس خوبی ندارید، یک کاسه سوپ گرم اغلب به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی