[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۹۲
  • دوره جدید

فواید سیر برای کم کردن وزن، روزنامه شیراز نوین

استفاده از سیر خطر بیماری‌های قلبی و آرتروز رو کاهش میده. اما آیا می‌دونستین که سیر می‌تونه به شما کمک کنه تا وزن خودتون رو هم کاهش بدین. در این مطلب قصد داریم که در مورد خواص مختلف سیر، بخصوص برای کاهش وزن برای شما صحبت کنیم.
 ارزش غذایی سیر
سیر یه منبع عالی از ویتأمین B۶، ویتأمین C، منگنز، و سلنیوم است. همچنین منبع خوبی از مواد معدنی دیگه مثل فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و مس هم هست.
طبق مطالعه‌ای که توسط محققان کره‌ای صورت گرفته، مشخص شده که سیر به دلیل ترکیبی به نام آلیسین، می‌تونه با کاهش وزن افراد در ارتباط باشه.
تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در ژورنال تغذیه منتشر شد، پیوندی رو بین سیر و چربی سوزی بدن نشون داد. عصاره سیر رسیده برای کاهش وزن بسیار کارآمده به‌خصوص اگه همراه با ورزش روزانه باشه. تحقیق منتشر شده دیگه‌ای نشون داد که چطور عصاره سیر همراه با ورزش منظم، ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی رو در زنان پس از یائسگی، کاهش می‌ده.
سیر تازه و خرد شده قبل از پخته شدن، برای کاهش وزن مفید و ضروریه. مطالعات مختلف نشون دادن که خرد کردن سیر و سپس نگه داشتن آن در دمای اتاق به مدت ۱۰دقیقه قبل از پخت به حفظ ۷۰ درصد از ترکیبات طبیعی سودمند اون در مقایسه با پخت سریع اون کمک می‌کنه. دلیل این موضوع اینه که در حین خرد کردن سیر، ترکیبات مفید برای سلامتی بدن، آزاد می‌شن و باعث می‌شه که از فواید سلامتی سیر به طور کامل بهره‌مند بشین. همچنین توصیه می‌شه که هرگز سیر رو درون ماکروفر قرار ندین، زیرا که خواص ضد بیماری سیر، با انجام این کار از بین میره.
ترکیب فعال آلیسین در سیر دارای خواص درمانیه و بوی تندی هم که سیر داره، دقیقاً به خاطر این ماده هست. در ادامه فواید دیگه سیر برای سلامتی آورده شده.
کاهش مقدار قند خون بدن
سیر می‌تونه به صورت طبیعی قند خون شما رو کاهش بده. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ نشون داد که سیر خام ممکنه که به کاهش سطح قند خون و کاهش خطر بیماری گرفتگی شریان‌های بدن هم کمک کنه. مصرف سیر ممکنه که میزان شیوع بیماری قلبی رو که تقریبا ۸۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، کاهش بده.
 دفع کردن فلزات سنگین
 بله درسته، سیر میتونه به سم‌زدایی و دفع کردن فلزات سنگین از بدن ما کمک کنه. مشخص شده که ترکیبات سولفور موجود در سیر از آسیب ناشی از فلزات سنگین، جلوگیری می‌کنه.
کاهش فشار خون
سیر تأثیر قابل توجهی در کم کردن مقدار فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برن، داره؛ بنابراین اگه به طور منظم سیر مصرف کنین، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته رو می‌تونین کاهش بدین.
پایین آوردن مقدار کلسترول بدن
سیر توانایی قدرتمندی داره که می‌تونه کلسترول LDL یعنی کلسترول بد رو تا ۱۰ یا ۱۵ درصد کاهش بده. وقتی کلسترول بد در بدن بالا می‌ره، خطر بیماری‌های قلبی هم افزایش پیدا می‌کنه و ممکنه که به سرعت رگ‌های خونی شما دچار گرفتگی بشه. این به نوبه خودش می‌تونه جریان خون رو کاهش بده و باعث سکته بشه.
سیر همچنین دارای خواص ضد انعقاده، بنابراین باز هم خطر حملات قلبی رو کاهش می‌ده. ترکیبات سولفور موجود در سیر از سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کنه.
 استفاده از سیر در رژیم غذایی
برای اینکه کاهش وزن خودتون رو ملایم‌تر کنین، چگونگی استفاده از سیر در آشپزی روزانه خودتون رو همانند زیر یاد بگیرین:
برای صبحونه، می‌تونین سیر خرد شده رو به تخم‌مرغ و یا املت خودتون اضافه کنین.
برای ناهار، سیر خرد شده رو به هنگام پخت پروتئین کم‌چرب و یا سرخ کردن هر نوع سبزیجات دیگه، اضافه کنین. شما هم چنین می‌تونین سیر رو به برنج هم اضافه کنین.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی