[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

محدودیت واردات، زیان مصرف‌کننده ، روزنامه شیراز نوین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به جای اینکه از فرصت استثنایی که برای بازار لوازم خانگی ایجاد شده بود برای اعتمادسازی در داخل به منظور افزایش خرید لوازم خانگی داخلی استفاده شود، از این شرایط برای رشد قیمت تحت عناوین و بهانه‌های مختلف بدون توجه به ارتقای کیفیت استفاده شد. به گزارش  شیرازنوین به نقل از خانه ملت، حجت‌اله فیروزی درباره صنعت لوازم خانگی، گفت: پس از خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار لوازم خانگی کشور، از تولیدکنندگان داخلی حمایت بسیاری شد و همه بخش‌های کشور تمام قد از تولیدکنندگان لوازم خانگی حمایت کردند.
نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حمایت‌ها فرصت خوبی بود که تولیدکنندگان بتوانند با افزایش داخلی‌سازی روی پای خود بایستند و زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه را فراهم کنند، افزود: هرچند مجموعه‌های داخلی نیز با سرمایه‌گذاری فعالیت در این حوزه را آغاز کردند، اما اتفاق بدی در ادامه مسیر رخ داد؛ از یک سو به موضوع کیفیت بی‌توجهی شد؛ به این معنا که تلاش برای افزایش کمیت موجب شد که توجه کمتری به کیفیت شود و از سوی دیگر قیمت لوازم خانگی در بازار افزایش یافت که این موضوع آسیب زیادی به این بازار وارد کرد.
وی اضافه کرد: به جای اینکه از فرصت استثنایی که برای بازار لوازم خانگی ایجاد شده بود برای اعتمادسازی در داخل برای خرید لوازم خانگی داخلی استفاده شود، از این شرایط برای افزایش قیمت تحت عناوین و بهانه‌های مختلف بدون توجه به ارتقای کیفیت استفاده شد. در نتیجه از این فرصت استثنایی به درستی استفاده نشد و گلایه‌های مردم و مسئولان را 
در پی داشت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فعالان و تولیدکنندگان لوازم خانگی باید دقت کنند که فرصت استثنایی موجود را از دست ندهند، تصریح کرد: اگر این دقت صورت نگیرد، همانند آنچه در حوزه خودرو رخ داد، پیش می‌آید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر شرایط موجود لوازم خانگی که موجب گله‌مندی شده، ادامه داشته باشد، راهی جز این نمی‌ماند که به سمت واردات مدیریت شده لوازم خانگی رویم تا از یک سو قیمت‌ها تعدیل شود و از سوی دیگر با ایجاد بازار رقابتی بستر کیفی‌سازی فراهم شود. بنابراین تا دیر نشده و تا زمانی که فرصت در اختیار تولیدکنندگان داخلی است، این فرصت را غنیمت بشمارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی