[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۸۴
  • دوره جدید

سبزی‌هایی که کُشنده‌ترین بیماری‌ها را از شما دور می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

متخصصان تغذیه تأکید دارند: سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز رنگ و پهن هستند، یکی از غنی‌ترین منابع به لحاظ دارا بودن ریزمغذی‌های مفید و حیاتی برای بدن محسوب می‌شوند.
با وجودی که تقریباً همه می‌دانند سبزیجات سبز رنگ برای بدن مفید هستند، اما هنوز بسیاری از ما از مصرف آن‌ها پرهیز می‌کنیم.
در این مقاله جدید نام چند سبزی اصلی سبزرنگ عنوان شده که تأثیرات آن‌ها روی سلامت بدن شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است.
ـ کلم بروکلی: تأثیر فوق‌العاده و قابل توجهی در پیشگیری از سرطان دارد و برای افرادی که سابقه ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی داشته‌اند، توصیه می‌شود.
این سبزی همچنین منبع غنی از آهن بوده و به همین خاطر برای افرادی که کم‌خونی ناشی از فقر آهن دارند، بسیار مفید است. گل‌های کلم بروکلی را با بخار یا آب جوش با حرارت خیلی ملایم بجوشانید و مصرف کنید تا خواص تغذیه ای خود را حفظ کند.
ـ کلم پیچ: یکی دیگر از این سبزیجات پرخاصیت است که مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.
 این سبزی چه خام و چه پخته مصرف شود، مزایا و خواص بسیار دارد. کلم پیچ به دلیل این که سرشار از ویتأمین A است، برای پوست و چشم‌ها فوق‌العاده مفید است.
این سبزی همچنین به دلیل دارا بودن فتوریزمغذی‌ها به بدن برای مقابله با مولکول‌های مضر رادیکال آزاد کمک می‌کند. همچنین در پیشگیری از سرطان‌های ریه، معده، روده و پروستات مفید است.
متخصصان تغذیه برای کسانی که قصد بدنسازی دارند، کلم پیچ را توصیه می‌کنند، چون منبع غنی از ید است و به رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند.
ـ جوانه لوبیا: سبزی مفید بعدی جوانه لوبیا است که اگر در سالاد یا به صورت میان وعده مصرف شود، مواد مغذی مهمی‌را به بدن می‌رساند. جوانه‌های لوبیا سرشار از ویتأمین C هستند و مصرف مشتی از آن‌ها سه چهارم نیاز روزانه بدن به ویتأمین C را تأمین می‌کند.
جوانه لوبیا همچنین حاوی ویتأمین‌های A ، B ، E و کلسیم و آهن و پتاسیم است.
ـ اسفناج: اسفناج هم جزو سبزیجات اصلی است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود. این سبزی حاوی کاروتنوئید است که در پیشگیری از سرطان مؤثر می‌باشد. به علاوه اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتأمین C و A برای سلامت پوست و چشم‌ها بسیار مطلوب ست.
این سبزی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی پتاسیم برای مبتلایان به فشار خون بالا بسیار مفید است. اسفناج همچنین ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به کم خونی هم مفید است.
ـ کاهو: یکی دیگر از منابع متنوع ویتامین‌ها، کاهو است. کاهو منبع غنی از ویتأمین‌های A ، B ، C و فولیک اسید، منگنز و کروم است و همچنین کالری را پایین می‌آورد.کاهو منبع غنی از آهن هم هست که به تشکیل خون کمک می‌کند. به علاوه به دلیل دارابودن منیزیم برای سلامت مغز و اعصاب ضروری است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی