[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ترفندهایی برای مراقبت بهتر از صفحه کابینت، روزنامه شیراز نوین

صفحه کابینت قسمتی از آشپزخانه است که بیشترین استفاده در طول روز از آن می‌شود و به دلیل قیمت بالای آن باید نسبت به نگهداری صفحه کابینت دقت بسزایی داشته باشید.
به گزارش نمناک، اینکه چگونه از صفحه روی کابینت مراقبت کنیم؛ سؤالی است که شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد. به خاطر همین در ‌این قسمت از نمناک تصمیم گرفتیم که راجع به نکات مراقبتی و اصولی از صفحه کابینت توضیحات کامل داده و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم؛ پس ‌این مطلب را از دست ندهید.
فقط قبل از ‌اینکه مقاله را مطالعه کنید، اول باید بگوییم که ‌این قسمت از آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید کارتان را دقیق و اصولی انجام دهید، چرا که گران‌قیمت است و نباید ریسک کنید.
از خرد کردن مواد غذایی روی صفحه کابینت خودداری کنید
حتماً تخته مخصوص را زیر مواد غذایی قرار دهید و ریسک نکنید؛ البته که بعضی از کابینت‌ها در برابر خراش مقاوم هستند؛ اما تکرار مداوم ‌این کار به آن‌ها هم آسیب وارد می‌کند.
لوازم داغ را روی آن‌ها قرار ندهید
یکی دیگر از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، ‌این است که لوازم یا قابلمه داغ را مستقیماً روی صفحه کابینت می‌گذارند که قطعاً به آن آسیب وارد می‌کند.
مراقب محصولات پاک کننده مصرفی باشید
بهتر است که پاک کردن و تمیز کاری را به صورت روزانه انجام دهید؛ فقط موادی که از آن استفاده می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. هرگز از اسکاچ‌های خیلی زبر یا سیم استفاده نکنید؛ همچنین مراقب محصولاتی که مواد شیمیایی خیلی غلیظی دارند هم باشید. ضدعفونی کننده‌های حاوی کلر هم به صفحه کابینت آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین نباید از آن‌ها استفاده کنید.
می‌توانید از چربی زداها استفاده کنید؛ اما حتماً قبل از استفاده روی آن‌ها را مطالعه کنید تا ببینید که با جنس کابینت شما هم‌خوانی دارد یا خیر.
از ‌ایجاد رطوبت جلوگیری نمایید
مراقب سطح رویی صفحه کابینت‌تان باشید. نزدیکی صفحه کابینت به سینک ظرفشویی باعث می‌شود که رطوبت وارد ‌این ناحیه گردد و احتمالاً رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و از طرفی هم گاهاً باعث متورم شدن بخشی از کابینت خواهد شد؛ بنابراین حتماً باید آن را خشک نگه دارید.
پولیش نکردن
هنگامی‌که صفحه کابینت آسیب می‌بیند، خیلی از افراد به فکر پولیش کردن می‌افتند؛ اما ‌این اصلاً‌ ایده خوبی نیست، چرا که لایه مهم و ضروری که باعث حفاظت از کابینت می‌شود از بین خواهد رفت.
از محصولات مناسب استفاده کنید
علاوه بر ‌اینکه باید‌ این اشتباهات را کنار بگذارید، همچنین باید با توجه به نوع و جنس صفحه کابینت‌تان راهکار‌های خاصی را در پیش بگیرید:
مرمر
اگر صفحه روی کابینت شما از مرمر درست شده؛ یعنی سطح متخلخلی دارد و خیلی ظریف است. از مصرف مواد شیمیایی و اسیدها روی آن خودداری کنید و از یک پاک کننده خنثی و ملایم استفاده کنید و موادی مثل سرکه یا لیمو را روی آن نریزید.
چوب
برای صفحه‌های چوبی که معمولاً در خانه‌های روستایی هم بیشتر استفاده می‌شود، روغن‌های مخصوص وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را مرطوب نگه دارد. از طرفی اجسام داغ روی ‌این صفحات از خودشان رد و نشان می‌گذارند‌؛ بنابراین نباید چیزی داغ را مستقیماً روی ‌این سطوح چوبی قرار دهید.
استیل ضد زنگ
نباید برای استیل ضد زنگ از محصولات خیلی خشن یا زبر؛ مانند سیم یا اسکاچ‌های سفت استفاده کنید.
سنگ
معمولاً سنگ بیش از هر ماده دیگری روی صفحه کابینت استفاده می‌شود که می‌توانید آن را با محصولاتی که سطح ph خنثی دارند؛ تمیز کنید.
گرانیت
گرانیت یک ماده بسیار مقاوم است؛ اما استفاده از محصولات اشتباه باعث ‌ایجاد لکه و چربی روی آن می‌شود. کافی است که کمی‌ جوش شیرین را با کمی ‌آب ترکیب کنید تا چربی‌ها به مرور از بین بروند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی