[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد ویروس‌ها را با‌این سبزی حسابی کُند می‌کنید، روزنامه شیراز نوین

سیناپرس/ کلم بروکلی یک سبزی غنی و مملو از طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر ترکیبات زیست فعال است. گنجاندن سبزیجات برگ سبز در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش التهاب، بهبود کنترل قند خون، تقویت ‌ایمنی و بهبود سلامت قلب کمک کند.
بروکلی علاوه بر‌این که برای بدن بسیار مفید است، طعم خوشمزه‌ای نیز دارد. به گفته پژوهشگران اگر به دنبال بهترین سبزیجات برای افزودن به غذای اصلی‌تان هستید، به سراغ بروکلی بروید. در ‌اینجا نگاهی به مزیت‌های فوق‌‌العاده کلم بروکلی می‌‌اندازیم که ممکن است از آن‌ها بی اطلاع باشید.
رشد ویروس‌ها را کُند می‌کند
سبزی‌های برگ دار نه تنها برای سلامتی مفید هستند بلکه ممکن است به پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا نیز کمک کنند. یک مطالعه اخیر شواهدی را نشان می‌دهد که ماده شیمیایی موجود در کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی ممکن است یک روش جدید قوی برای مبارزه با کرونا و سرماخوردگی ارائه دهد.
ترکیب طبیعی سبزی‌های برگ ‌دار که به سولفورافان تبدیل می‌‌شود در کلم بروکلی فراوان است. مردم می‌‌توانند سولفورافان طبیعی را از منابع غذایی متداول متعددی از جمله کلم بروکلی، جوانه‌ها، گیاهان بالغ مختلف و همچنین دم کرده یا دانه‌‌های جوانه به دست آورند.
کمک کننده در درمان سرطان 
به گفته دانشمندان، ترکیب موجود در کلم بروکلی ممکن است به هموار کردن راه برای درمان سرطان بیانجامد. یافته‌ها نشان می‌دهد که یک مولکول در ‌این سبزیجات به ترکیب 3،3'-Diindolylmethane یا DIM تجزیه می‌شود. دانشمندان معتقدند که ‌این ترکیب می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی در بیماران مبتلا به سرطان پستان، پروستات و روده بزرگ شود.
ممکن است عجیب به نظر برسد که یک ترکیب کشنده سلول به یک ارگانیسم کمک می‌کند بیشتر زنده بماند، اما ‌این مطالعه توضیح می‌دهد که DIM سلول‌هایی مانند تومورهای سرطانی را هدف قرار می‌دهد که خارج از کنترل در حال تکثیر هستند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر ‌این، یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که DIM باعث ‌ایجاد اتوفاژی در سلول‌های سرطانی می‌شود.
سلامت رگ‌های خونی را تضمین می‌کند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و گل کلم می‌تواند کلید سلامت عروق خونی باشد. بیماری عروق خونی وضعیتی است که شریان‌ها و سیاهرگ‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند جریان خون را در سراسر بدن محدود کند. تجمع رسوبات چربی در آئورت نشانگر اصلی بیماری عروق خونی است که بزرگ‌ترین عامل حمله قلبی و سکته است.
نتایج نشان می‌‌دهد زنانی که روزانه بیش از ۴۵ گرم سبزیجات چلیپایی می‌‌خورند، ۴۶ درصد کمتر احتمال تجمع کلسیم در آئورت دارند. علاوه بر‌ این، یکی از اجزای خاصی که به وفور در بروکلی یافت می‌‌شود، ویتامین K است که ممکن است در مهار فرایند کلسیفیکاسیون که در رگ‌های خونی اتفاق می‌‌افتد نقش داشته باشد.
داشتن روده سالم‌تر
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کلم بروکلی ممکن است درمان مشکلات گوارشی روده باشد. دانشمندان دریافتند جوندگانی که رژیم غذایی آن‌ها شامل کلم بروکلی است، بهتر با علائم گوارشی مانند نشتی روده و کولیت مقابله کردند.
به گفته محققان، یکی از ترکیبات شیمیایی که از طریق مصرف بروکلی تولید می‌شود، ‌ایندولوکاربازول یا ICZ نامیده می‌شود که کاتالیزوری برای تعادل در روده و ارتقای سیستم ‌ایمنی بدن است.‌ این عامل به تنظیم روده کمک کرده و می‌تواند به جلوگیری از ‌ایجاد بسیاری از بیماری‌های مرتبط با روده از جمله بیماری کرون و برخی از انواع سرطان کمک کند.
برای مادران باردار مفید است
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کلم بروکلی، تخم مرغ و گوشت بدون چربی در دوران بارداری می‌تواند به مادران برای داشتن فرزندان سالم‌تر کمک کند. مصرف دو برابر مقدار توصیه شده کولین منجر به تمرکز بهتر کودکان می‌شود. منابع رایج کولین عبارتند از: زرده تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، ماهی، مرغ، آجیل و سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی. یافته‌های پژوهش‌ها نشان می‌دهد فرزندان مادرانی که ۹۳۰ میلی‌‌گرم کولین در دوران بارداری خود مصرف می‌کنند، دقت بالایی در دوران کودکی دارند. علاوه بر ‌این، یافته‌‌ها نشان می‌‌دهد که کولین نوزادان را در برابر تأثیرات شناختی استرس، قرار گرفتن در معرض الکل جنینی، اوتیسم، صرع، سندرم داون و بیماری آلزایمر محافظت می‌‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی