[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خروج از حاشیه‌نشینی با مهاجرت معکوس، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های مسئول، ۱۳هزار خانوار در اطراف کلان‌شهر شیراز و خارج از طرح هادی روستایی سکونت دارند که زمینه بازگشت آنها به روستاها باید فراهم شود.
محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت مصوبات روستای خاتونک شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید بسته پیشنهادی برای این خانواده‌ها تدوین شود تا آنها برای بازگشت به مراکز روستاها تشویق و ترغیب شوند.
او با بیان اینکه در صورت تقویت روستاها، افراد خارج از محدوده روستا و حاشیه‌نشین به درون روستا بازمی‌گردند، افزود: باید تمام تلاش‌ها بر جلوگیری از مهاجرت به حاشیه‌ شهر شیراز متمرکز شود و این کار با تقویت زیرساخت‌های روستایی ممکن خواهد شد.
استاندار فارس، با اشاره به تصویب ۹ مصوبه برای حل مشکلات مردم روستای خاتونک گفت: برای بهسازی معابر این روستا مبلغ ۴۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۰میلیارد ریال آن هزینه شده و مابقی نیز تا پایان امسال تأمین خواهد شد که این مهم به بهسازی ۹۰ درصد از معابر این روستا منتهی خواهد شد.
ایمانیه ادامه داد: همچنین بناست که یک مجتمع فرهنگی ورزشی بر اساس تفاهم نامه‌ اداره کل ورزش و جوانان فارس و یک فرد خیر در روستای خاتونک ساخته شود.
او عنوان کرد: به منظور کاهش بوی نامطبوع رودخانه مجاور روستای خاتونک، مقرر شد که شرکت آب منطقه ای فارس ضمن تأمین اعتبار، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.
استاندار فارس همچنین با اشاره به ثبت اراضی موجود در حاشیه‌ روستای خاتونک به عنوان اراضی ملی گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس نسبت به تعیین تکلیف آن در اسرع وقت اقدام خواهد کرد تا در صورت موافقت‌های اصولی، برای خدمات عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
ایمانیه در خصوص وضعیت آب آشامیدنی این روستا بیان کرد: از مجموع انشعاب‌های غیرمجاز آب موجود در این روستا، فرایندهای قانونی ۴۰۰ مشترک که در محدوده طرح هادی این روستا قرار داشتند، طی شده و مشکل آب آشامیدنی ساکنان مستقر در محدوده‌ این روستا با همت شرکت آبفای استان رفع شده است.
او بر لزوم توسعه شبکه برق و گاز این روستا نیز تأکید کرد و گفت: طرح توسعه‌ برق این منطقه که تهیه و به پیمانکار آن ابلاغ شده، تا پایان سال توسعه خواهد یافت.
استاندار فارس افزود: بحث گازرسانی به این روستا نیز هم اینک در مرحله تست گاز قرار دارد که امیدوارم تا پایان امسال گاز مشترکان مجاز وصل شود.
ایمانیه ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال عملیات اجرای طرح کمربند سبز شهر شیراز نیز از سوی شهرداری این کلان‌شهر 
آغاز شود.
همچنین با حضور استاندار فارس از سامانه شیراز مدد به عنوان تسهیلگر اهدای کالای مازاد بر نیاز به مددجویان تحت پوشش مؤسسه‌های خیریه مجاز فعال در شهر شیراز به آدرس shirazmadad.ir رونمایی شد.
استاندار فارس در این مراسم، اوج اخلاق اسلامی را توجه به دیگران دانست و گفت: در مقوله‌ انفاق و بخشش باید حرمت افراد حفظ شود و کیفیت کالای اهدایی بر کمیت آن ارجحیت داشته باشد.
او ادامه داد: هیچ مکتب و آیین بشری مانند دین اسلام در خصوص توجه به مستمندان، نیازمندان و افراد کم‌برخوردار سفارش 
نکرده است.
ایمانیه ضمن قدردانی از همکاری شورای عالی خیرین فارس، شورای شهر و شهرداری شیراز در ایجاد و راه‌اندازی سامانه شیراز مدد گفت: این اقدام یک کار بسیار خوب و تأیرگذار است و نشان می‌دهد که فارس و شیراز همچون گذشته الگوی کار خیر در کشور هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی