اهدای تندیس ملی رضایتمندی مشتری به شرکت سیمان خاکستری نیریز، روزنامه شیراز نوین
نشان و تندیس ملی رضایتمندی مشتری در دوازدهمین اجلاس سراسری به همین نام در تهران به شرکت سیمان خاکستری نیریز اهدا شد.
در دوازدهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری که 25 دیماه 1401 در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، نشان و تندیس ملی اجلاس به شرکت سیمان خاکستری نیریز اهدا شد.
مهندس حبیبالله شریفی در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل برگزیده شدن شرکت سیمان خاکستری نیریز در این اجلاس اظهار داشت: انتخاب شرکتهای برتر در این اجلاس منوط به رعایت شاخصههایی بوده که عمدتاً از محورهای اجلاس بود.
او با تأکید بر آموزشهای علمی در توسعه کسبوکارها افزود: شرکت سیمان خاکستری نیریز همواره سعی نموده در راستای شاخصههای رضایتمندی مشتری همچون آشنایی با تکنیکهای جهانی تعامل با مشتریان و بنگاهها از طریق آموزشهای کاربردی حرکت کند. شریفی خاطرنشان کرد: امروزه در بازار اقتصادی دنیا، معیارهای مهمی چون مزایای بهکارگیری ارتباط صحیح با مشتری و مشتریمحوری در سازمانها یک موضوع بسیار مهم و کلیدی است و ضامن موفقیتهای یک شرکت محسوب میشود. مدیرعامل سیمان خاکستری نیریز افزود: قطعاً فاکتورهایی چون شناسایی رضایت مشتری، بر افزایش سود دوسویه مشتریان و سازمان نقش مهمی دارد و شرکتهای موفق همواره این مهم را مدنظر دارند.
شریفی همچنین گفت: شناخت نقش رضایتمندی مشتریان و همراهی با مشتریان پس از فروش و تا انتهای مصرف کالا و مآلا حفظ مشتریان در چالشهای کسب و کار همواره موردتوجه شرکت سیمان خاکستری نیریز بوده است.
مدیرعامل کارخانه سیمان خاکستری نیریز همچنین اظهار داشت: چگونگی کاهش فاصله مشتری و سازمان و تعامل بیشتر مشتریان، مدیران و کارکنان در راستای افزایش ضریب رضایت در کلیه سطوح و افزایش بهرهوری سازمان و آشنای با متدهای جهانی crm و csm در دوران پساکرونا و همچنین سادگی و سهولت برقراری ارتباط مشتریان با مجموعه دستاندرکار نیز از جمله معیارهایی است که همواره برای شرکت مدنظر است.
او در پایان با تشکر از مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به عنوان برگزارکننده این اجلاس گفت: شرکت سیمان خاکستری نیریز از بدو فعالیت خود رضایت مشتری را یک اصل مهم برای خود محسوب کرده و در این راستا سعی نمودیم با آموزشهای بهروز این مسئله را دنبال کنیم.
پاسخ به نیازهای پیدا و پنهان مشتریان
در این مراسم دکتر حسین میرمحمد صادقی رئیس مؤسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران در سخنانی اظهار داشت: مشتریمداری و رضایتمندی و وفاداری مشتری امروز موردتوجه فعالان تجاری و صنعتی است و کسانی که میخواهند محصول جدیدی را ارائه دهند، از نظرات مشتریان بیشتر استفاده میکنند. او افزود: اگر رضایتمندی در مشتری ایجاد شود، با تبلیغات دهانبهدهان، شرکتها را از انجام تبلیغات دیگر بینیاز میکند. میرمحمد صادقی همچنین گفت: پرداختن به شکایت مشتریان ناراضی و پاسخ مثبت به این شکایات و پیگیری آنها بسیار مهم است و رضایتمندی را فراهم میکند.
او خاطرنشان کرد: وقتی یک کالا متناسب با سفارش مشتری آماده میشود، موجبات رضایتمندی را ایجاد میکند؛ به ویژه اینکه کالا باکیفیت تهیه شود. میرمحمد صادقی تصریح کرد: نیازهای پیدا و پنهان مشتری باید با ارائه محصولات باکیفیت ارضا شود و فهم این مسئله در کنار مسئولیتپذیری، ارائه بستهبندیهای مدرن و ارسال سریع و سایر مکانیزمها بسیار اهمیت دارد.
نیاز به آموزش دقیق
مهندس امینزاده عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با اشاره به تجربیات متعدد در خصوص امر مشتریمداری اظهار داشت: تجربه نشان داده است افراد با خلاقیتهای فردی خود در عرصه مشتریمداری از یک تولید کوچک به تولیدات بزرگ رسیدهاند. او افزود: در دنیا با روشهای مختلف به جذب مشتری میپردازند و با کار دستهجمعی نوع بازاریابیها را تغییر دادند تا بتوانند ضمن توسعه اقتصادی، رضایت مشتری را نیز جلب کنند. امینزاده تصریح کرد: کشورها برنامهریزی آموزشی خود را تغییر دادهاند تا اقتصاد خود را گسترش دهند که در این راستا رضایتمندی مشتری را نیز بهخوبی لحاظ کردهاند.
او ادامه داد: در این راستا ما باید اجازه دهیم خود اقتصاددانها تصمیمگیر باشند؛ زیرا با چالشهای این عرصه آشنا هستند.
بقای سازمانی منوط به رضایتمندی مشتری است
در ادامه دکتر سیده فاطمه مقیمی رئیس کانون بازرگانان زنان ایران نیز در این نشست گفت: مدیریت ارتباط با مشتری یک هنر است و مشتری کسی است که بقای سازمانی ما و سودآوری ما را رقم میزند. او افزود: مشتری وقتی احترام و تکریم سازمان را میبیند، انگیزه دوچندانی برای ارتباط با شرکت پیدا میکند که این نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق سازمانی است. مقیمی ادامه داد: تعامل دوطرفه و دوسویه بین خدماتگیرنده و خدماتدهنده باید به صورت مداوم وجود داشته باشد و با یک خرید و فروش ساده به اتمام نرسد. او خاطرنشان کرد: یک مجموعه سازمانی باید این ارتباط را همیشه حفظ کند تا خواستههای مشتریان را به روز ثبت و ضبط کند و با تشکیل یک پرونده مستقل برای هر مشتری به صورت دقیق به نیاز مشتریان پاسخ گوید.
لازم به ذکر است، شرکت سیمان خاکستری نیریز 2500 شغل مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان نیریز ایجاد کرده است.
این کارخانه در شرایطی در نیریز فعالیت خود را آغاز نمود که 25هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه به دلیل خشکسالی و کمآبی از چرخه تولید خارج شده بود و نقشی مهم در اشتغال ساکنان ایفا نمود. کارخانه سیمان خاکستری نیریز دارای مجهزترین و بهروزترین دستگاههای تولید سیمان دنیاست.
لازم به ذکر است دوازدهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما و به میزبانی مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین