[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۱۶
  • دوره جدید

چقدر در روز ورزش کنیم؟ آیا ۵دقیقه کافی است؟، روزنامه شیراز نوین

حتی 5دقیقه در روز هم مفید است!
نیویورک تایمز گزارش داد که ۵دقیقه دویدن در روز فواید طولانی مدتی دارد. از آن زمان. بیشتر گزارش‌های خبری پیشنهاد کردند که شاید ۵دقیقه ورزش در روز تمام چیزی است که شما نیاز دارید.
اما آیا این گفته درست است؟
داستان نیویورک تایمز بر اساس یک مطالعه استوار بود که در مجله یک کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده که ارتباط بین دویدن و خطر مرگ در بیش از ۵۵۰۰۰بزرگسال در بیش از ۱۵سال را تجزیه و تحلیل می‌کرد.
در طی این دوره، دانشمندان دریافتند افرادی که در طول هفته می‌دوند، ۴۵درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلب را و ۳۰درصد خطر مرگ به هر علتی را نسبت به کسانی که نمی‌دوند کاهش می‌دهند.
در این دوره ۱۵ساله، ۳۴۱۳شرکت کنندگان به دلایل گوناگون فوت کردند. در مقایسه با ۶.۸درصد مرگ از کسانی که نمی‌دویدند، از دوندگان ۴.۳درصد فوت شدند و در بیماری‌های قلبی به طور مشخص، ۱.۳درصد از دوندگان در مقایسه با ۲.۶درصد از کسانی که نمی‌دویدند درصد کمتری از مرگ داشتند.
این اعداد ممکن است به آن اندازه که شما ممکن است فکر کنید چشمگیر به نظر نرسند، اما آنها آمار معنی‌داری هستند. این بدان معناست که احتمال این تعداد از مرگ به سادگی با شانس رخ داده باشد بسیار کم است.
چیزی که در اینجا تعجب‌آور است این است که میزانی که هر فرد می‌دود مهم به نظر نمی‌رسد. کسانی که در هفته مسیری را برای ۱۵۰دقیقه یا بیشتر می‌دوند یا به خصوص کسانی که سریع‌تر می‌دوند، بیشتر از کسانی که نمی‌دوند زندگی می‌کنند. اما آنها از کسانی که کمتر می‌دوند، از جمله مردمی‌که به اندازه خیلی کمی‌در حدود ۵ تا ۱۰دقیقه در روز با سرعت کم می‌دوند، به طور قابل توجهی طولانی‌تر زندگی نمی‌کنند!
پژوهشگران دقیقاً نمی‌دانند که مردم به طور متوسط در روز در واقع به اندازه ۵ تا ۱۰دقیقه می‌دوند. چیزی که آنها می‌دانند این است که آن‌ها بیشتر از حدود ۵۱دقیقه دویدن را در هر هفته را دارند. این می‌تواند ۵۰دقیقه در یک روز در هفته باشد یا به صورت بی‌قاعده به مدت ۱۵دقیقه در روز چهارشنبه یا ۳۵دقیقه دویدن در آخر هفته باشد.
در واقع، بیشتر مردم فقط برای ۵دقیقه دویدن بیرون نمی‌روند؛ اما آنچه این یافته‌‌ها نشان می‌دهد این است که در دویدن بیشتر از ۵۱دقیقه در هفته فایده‌های زیادی وجود دارد و مهم نیست که شما چگونه آن مدت زمان را با دویدن سپری می‌کنید.
بر اساس مطالعات فراوان، دستورالعمل‌های خوبی برای فعالیت حداقل ۱۵۰دقیقه در هفته با شدت و سطح کم، مانند راه رفتن برای برخورداری از مزایای سلامت مطلوب نوشته شده است.
اگر شدت و سطح فعالیت شما افزایش یابد، دستورالعمل‌ها می‌گویند که شما با صرف زمان کمتر برای ورزش به همان مزایا برسید. به همین دلیل است که فقط ۷۵دقیقه در هفته فعالیت دویدن به جای راه رفتن کافی است.
ما اعتقاد داریم که هر فعالیتی بهتر از هیچ گونه فعالیت است، بنابراین اگر ۵دقیقه نقطه شروع شما است، بسیار فوق‌العاده است، اما شما باید برای افزایش سطح و زمان فعالیت خود تلاش کنید.
فعالیت شما فقط به دویدن اختصاص ندارد. در واقع صرف بیشتر از ۵۱دقیقه دویدن در هفته همراه با دیگر ورزش‌ها بسیار
مفید است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی