[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

فواید شگفت انگیز مصرف ۲۱ عدد مویز ناشتا ، روزنامه شیراز نوین

صد آنلاین: کارشناس ارشد طب سنتی گفت: مصرف ۲۱ عدد مویز سرخ به صورت ناشتا، باعث پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. ‌هانیه ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، مویز را از خانواده کشمش و جزو گروه میوه‌ها دانست که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به ‌جای قند، چای خود را همراه با مویز میل کنند.
وی مزاج مویز را گرم و تر اعلام کرد و افزود: در طب سنتی خوراکی‌هایی مانند سکنجبین، عناب و آب میوه‌های ترش مصلح مویز هستند.
این کارشناس طب سنتی با اشاره به خواص و فوایدی که مصرف مویز دارد، خاطرنشان کرد: مویز، هضم‌ کننده غذا و گرم‌ کننده تمام بدن به‌خصوص کلیه و مثانه است. به گفته ناصری، مصرف حجم متعادلی از مویز می‌‌تواند باعث تقویت معده، کبد، کلیه‌ها و مثانه شود.
وی معتقد است، همچنین مویز باعث باز شدن رگ‌های خونی هم می‌شود و مدر، ملین و... است.
این کارشناس ارشد طب سنتی مصرف مویز همراه با عسل را باعث افزایش فواید آن در بدن دانست و تأکید کرد: استمرار در مصرف مویز می‌تواند به افزایش حافظه، قدرت فهم، تسکین صفرا، دفع بلغم و اصلاح خلق‌ و خو هم کمک کند. ناصری مصرف مویز ناشتا را نیز باعث حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین خوشبو شدن دهان دانست.
وی به افراد توصیه کرد، هنگام خرید مویز انواع چاق، پرگوشت، شیرین و کم‌ دانه آن را انتخاب کنند، زیرا مویزهای بسیار خشک، کم ‌گوشت و پردانه، جزو بدترین انواع مویز هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی