[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایجاد انگیزه و نشاط علمی در نسل جوان، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست فرهنگستان علوم پزشکی واحد جنوب کشور بر نقش فرهنگستان علوم پزشکی در همفکری برای ارتقای سلامت جامعه تأکید کرد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست از تلاش و فعالیت‌های اعضای فرهنگستان علوم پزشکی واحد جنوب کشور به ویژه دکتر «کامران باقری لنکرانی» رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت در فرهنگستان علوم پزشکی واحد جنوب کشور قدردانی کرد.
او افزایش امید به زندگی در کشور را از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور شاهد دستاوردهای ارزنده ای در حوزه بهداشت، درمان و آموزش بوده ایم و باید با عزم جدی و تلاش مضاعف برای رفع نواقص و تکامل دستاوردها کوشش شود.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های انجام شده از ۴۰ سال گذشته نشان از رشد تمامی حوزه‌ها در کشور دارد که مایه سربلندی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم در سلامت خانواده، اهمیت مضاعف بخشیدن به تعالی خانواده و جوانی جمعیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر افزایش نظارت مسئولان قانون گذار در راستای رفع چالش‌های موجود به ویژه در حوزه سلامت، نقش فرهنگستان علوم پزشکی را یک نهاد کمک کننده فکری به مجموعه قانون‌گذاری و اجرایی کشور عنوان کرد.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در منطقه، افزود: اینک همه ما وظیفه داریم تا برای آموزش و ارتقای سلامت منطقه تلاش کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت نیز در این نشست با بیان اینکه فرهنگستان علوم پزشکی در راستای رصد، آینده پژوهی و کمک به پیشرفت و تعالی علم و فرهنگ‌سازی کشور تلاش می‌کند، گفت: فرهنگستان علوم پزشکی واحد جنوب کشور نیز در راستای تقویت تفکر نظریه پردازی و پشتیبانی نظام سلامت در حال فعالیت است.
دکتر «کامران باقری لنکرانی» ضمن معرفی پیشینه و مراحل آغاز به کار و فعالیت‌های این فرهنگستان، افزود: هدف فرهنگستان‌ها توجه به آینده ای سالم تر برای همه، نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای تمام موجودات با بهره مندی از تفکر «انسان سالم، محیط زیست سالم» است.
او ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های فرهنگستان علوم پزشکی و برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی پیرامون موارد مطرح شده در این نشست بتواند موجب ایجاد انگیزه و نشاط علمی در نسل جوان و مؤثر باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی