[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۴۸
  • دوره جدید

میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای که انرژی بدنتان را تأمین می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در میان وعده، تأثیر زیادی در تأمین ویتامین‌های بدن دارد.
به گزارش مشرق، نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره خواص برخی از مواد غذایی سالم در میان وعده اظهار کرد: کلم بروکلی جزو سبزیجات سبز و تیره رنگ است که به علت ویتامین A و ویتامین K موجود در خود و به صورت پخته برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید همراه با ماست در میان وعده توصیه می‌شود.
او افزود: از آن جایی که فصل تابستان به تازگی شروع شده و هوا گرم است، مصرف ماست از نوع کم چرب در کنار کلم بروکلی میان وعده خوبی برای افراد است و باعث تأمین کلسیم در آن‌ها خواهد شد.
جوزدانی با بیان اینکه آووکادو دارای خواص غنی است، تأکید کرد: مصرف آووکادو و زیتون در کنار وعده‌های غذایی به عنوان منبع دریافت روغن ترکیب خوبی برای تأمین انرژی در بدن است. همچنین مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی در کنار آووکادو ترکیب غنی و مغذی است که افراد باید آن را مصرف کنند.
مصرف هندوانه در ایام تابستان را جدی بگیرید
جوزدانی درباره مصرف هندوانه در میان وعده گفت: هندوانه ترکیبی از ویتامین‌های مختلف است که درصد بیشتر آن آب بوده و برای تأمین و نگهداری آب بدن در ایام تابستان توصیه می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه باعث شده تا مصرف متعادل آن یعنی به میزان یک برش حتی برای افراد دیابتی هم توصیه شود.
او گفت: همچنین مصرف میگو یا ماهی به عنوان منبع قوی امگا ۳ و پروتئین در وعده‌های غذایی بسیار توصیه می‌شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه تخمه کدو از مغزهای مغذی برای تأمین ویتامین‌های بدن هستند، تأکید کرد: تخمه کدو و تخمه آفتاب گردان به علت ویتامین‌های A و خواص آنتی اکسیدانی از نظر تأمین ریز مغذی‌ها کیفیت و خواص بهتری برای بدن داشته و مصرف آن به علت قیمت کم و در دسترس بودن حتماً توصیه می‌شود.
تخم‌مرغ، مهم‌ترین میان‌وعده غذایی
جوزدانی درباره مصرف تخم مرغ در میان وعده گفت: تخم مرغ و مواد غذایی دیگر از قبیل ماست، میگو و ماهی مهم‌ترین منبع غذایی بوده که به علت منابع پروتئینی به کنترل گرسنگی در بدن کمک کرده و مصرف آن در میان وعده به خصوص در وعده صبحانه توصیه می‌شود.
او تصریح کرد: مصرف خیار، هویج و... به عنوان سبزیجات آزاد در میان وعده‌های غذایی افراد توصیه می‌شود و به علت تأمین آب بدن در کنار یک کاسه ماست ماده‌ای مغذی خواهد بود که نباید از آن غافل شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی