[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۹۲
  • دوره جدید

انگیزه، موتور محرک انسان (قسمت دوم) ، روزنامه شیراز نوین


گاهی فرد زمانی که تغذیه یا خواب را رعایت نکرد باید خود را تنبیه کند؛ برای مثال خود را سرزنش کند و بیشتر مراقب باشد.
تنبیه می‌تواند بدنی یا روانی باشد؛ برای مثال: سرزنش نوعی تمرین روانی است و همچنین برای تنبیه بدنی می‌توان به ورزش جودو اشاره کرد.
در این رشته ورزشی روی فرد به صورت مکرر تکنیک اجرا می‌کنند و جودوکار پرتاب می‌شود و باید اُفت بزند تا آسیب نبیند؛ با این تنبیه آمادگی جسمانی ورزشکار نیز تقویت می‌شود.
باشگاه رفتن و ورزش کردن در شروع سخت است و گاهی اوقات تنها چیزی که ما را وادار به این کار می‌کند فقط آماده کردن ساک ورزشی است. هر روز رؤیای اندام خوب و بدن سالم در ذهن ما نخواهد بود و به همین دلیل ممکن است هر روز انگیزه نداشته باشیم.
راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در ورزش‌کردن
اهداف خود را بنویسیم و به آنها نگاه کنیم 
از  قدیم گفته اند کمرنگ ترین جوهر  خودکار  از  قوی ترین مغزها ماندگار تر  است. 
افراد در طول روزمره‌های زندگی معمولاً دچار فراموشی می‌شوند و باید اهداف یادآوری شود. 
با بهترین دوست یا هم‌تمرینی ورزش کنیم
داشتن یک شخص هم هدف و هم مسیر در رسیدن به خواسته‌هایمان برای پیشرفت بسیار مؤثر است؛ بنابراین باید سعی کنیم مکان ورزشی خود را به جای مثبتی تبدیل کنیم و همچنین هم تمرینی در انگیزه دادن و تمرین ایدئال بسیار مؤثر است.
برنامه ورزشی (تمرینی) داشته باشیم
معمولاً در ورزش‌های گروهی مربی به صورت مداوم حضور و وظیفه برنامه و تمرین را به عهده دارد اما در ورزشی مانند بدنسازی هر فرد موظف است برنامه هفتگی یا ماهیانه مناسب با تیپ بدنی و توانایی اش داشته باشد و معمولاً یک یا چند مربی در سالن قرار دارند که از قبل برنامه می‌نویسند و ورزشکار طبق برنامه تمرین می‌کند.
موسیقی‌هایی را انتخاب کنیم که ما را به ادامه تمرین مشتاق کند
در ورزش تأثیر روانی موسیقی را نباید به هیچ عنوان دست کم بگیریم و باید بسیار به آن اهمیت بدهیم.
برای مثال افرادی که کار با وزنه انجام می‌دهند (مهم نیست چه نوع تمرینی انجام دهند؛ تمرینات کاردیو، فانکشنال، تی آر ایکس، حجم، کات و هر نوع تمرین دیگر)، موسیقی‌هایی باید استفاده کنند که در ورزشکار ایجاد هیجان و انگیزه بالایی بکند و این باعث بالارفتن کیفیت تمرین می‌شود. اما افرادی که از تردمیل استفاده می‌کنند یا تمرینات دویدن در برنامه شان دارند باید از موسیقی‌هایی استفاده کنند که آنها را به یک مسیر طولانی دعوت می‌کند؛ مانند موسیقی‌هایی که در اتومبیل در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این نوع موسیقی باعث می‌شود کیفیت تمرین بالا برود و تأثیر روانی خوبی دارد و اگر به موسیقی‌های در حال پخش شدن در حین تمرین علاقه داشته باشیم ناخودآگاه بدنمان واکنش نشان می‌دهد.
پذیرای روحیه رقابت‌طلبی خود باشیم
افراد با روحیه رقابتی در ورزش بهتر از افراد بدون روحیه رقابتی کار می‌کنند. زمانی که احساس رقابت داشته باشیم، توانایی و انرژی‌مان برای انجام فعالیت‌های ورزشی بالا می‌رود.
سعی کنیم ورزش خود را در محیطی انجام دهیم که کاملاً مطابق میلمان است 
اگر مکانی که ورزش می‌کنیم متعلق به خودمان باشد (برای مثال: حیاط منزل)، محیط ورزش را باید مطابق سلیقه مان درست کنیم؛ در این صورت انگیزه مان برای ورزش بالاتر می‌رود. همچنین باید از رنگ‌هایی استفاده کنیم که انرژی زا هستند و دیرتر ما را خسته می‌کنند.
ورزش‌هایی از قبیل بدنسازی و کشتی باید در باشگاه انجام شود؛ بنابراین باید باشگاهی را انتخاب کنیم که محیط آن را دوست داریم (از لحاظ موقعیت مکانی و نزدیکی به منزل تا افرادی که در باشگاه تمرین می‌کنند را باید مد نظر قرار دهیم).

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی