[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمدید معافیت تحریمی ایران و انگلیس ، روزنامه شیراز نوین

وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت تحریمی میدان گازی مشترک ایران و انگلیس در دریای شمال را برای یک دوره ۲ساله تمدید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از مارکت‌واچ، دولت آمریکا معافیت میدان گازی رهام در دریای شمال از تحریم‌های ضدایرانی را تمدید کرده است. شرکت انگلیسی سریکا که ۵۰ درصد سهام میدان گازی رهام را در اختیار دارد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معافیت میدان نفتی رهام از تحریم‌ها علیه ایران تمدید شده است و بنابراین کلیه شرکت‌ها می‌توانند بدون ترس از مجازات آمریکا به ارائه کالا و خدمات در این میدان ادامه دهند.ایران نیز ۵۰ درصد سهام میدان گازی رهام را در اختیار دارد. شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم که پیش‌تر مالک نصف سهام این میدان بوده است، معتقد است این میدان ۱۳۵میلیون بشکه نفت خام و ۸۰۰میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است. بر اساس آمارها، پنج درصد از نیاز روزانه انگلیس به گاز از این میدان 
تأمین می‌شود.
دوره معافیت تحریمی میدان گازی رهام در ۳۱ ژانویه به پایان می‌رسید که بر اساس تصمیم اوفک این معافیت برای دو سال آینده تمدید شده است. دولت آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ و تحت فشار لندن برای تأمین نیازهای انرژی خود این میدان را از تحریم‌ها علیه ایران معاف کرد.
میتچ فلگ مدیرعامل شرکت سریکا پیش‌تر گفته بود که ایران هیچ نقشی در تصمیمات مرتبط با میدان رهام ندارد و هیچ منفعت اقتصادی از تولیدات این میدان نمی‌برد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی