[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۰۷۹
  • دوره جدید

در زمین کشاورزی ام تمرین اتومبیلرانی می کنم!، روزنامه شیراز نوین

شیراز نوین: آرمان پورشهید یکی از ورزشکاران مطرح استان فارس محسوب می‌شود. این اتومبیلران 28 ساله دارابی حالا جزو برترین‌های ‌رشته آفرود در سطح کشور است و در مسابقات برون مرزی نیز مقام‌های‌خوبی به دست آورده. او در سال 96  در مسابقات بین‌المللی قزوین به مقام دوم دست یافت، یک سال بعد در ترکیه به مقام قهرمانی دست یافت، در سال 98 باز هم در ترکیه به میدان رفت و رتبه دوم را تصاحب کرد و یک عنوان قهرمانی را هم در همین سال به کارنامه افتخاراتش افزود.
پورشهید می‌گوید که هیچ مشوقی برای ورود به این رشته نداشته و علاقه‌ای که از کودکی به اتومبیلرانی داشته، او را به اینجا رسانده. او همچنین اشاره می‌کند که کار و مشغله زیاد باعث شده نتواند تحصیلات خود را بعد از دیپلم ادامه دهد.
خودروی او پرادو است و با این اتومبیل در کلاس 3 شرکت می‌کند. پورشهید درباره کلاس بندی اتومبیل‌های‌حاضر در مسابقات توضیح می‌دهد: کلاس یک به خودروهای 2500 سی‌سی به پایین تعلق دارد که معمولاً پاترول هستند. کلاس دو می‌شود 2500 تا 3500 سی‌سی که انواع هایلوکس و یک سری میتسوبیشی‌ها را شامل می‌شود و کلاس سه 3500 تا 4500 سی سی که ماشین‌هایی شبیه پرادو در آن شرکت دارند. همچنین در کلاس چهار که خودروهای 4500 سی سی به بالا در آن شرکت دارند و موتورهایشان خیلی تقویت شده است.
او درباره تغییراتی که در ماشین خودش برای حضور در مسابقات داده، می‌گوید: تقریباً زیربند و کمک‌هایش را به طور کامل عوض کرده‌ام. یک سری تغییرات هم در موتورش داده‌ام. صندلی‌ها را هم عوض کرده‌ام و یک سری تغییراتی دیگر.
پورشهید درباره وضعیت پیست‌های‌شیراز گفت: پیست‌ها به طور کلی وضعیت خوبی دارند اما یک پیست موقت که هیئت در اختیارمان گذاشته و سمت کارخانه سیمان است، واقعاً فوق‌العاده است. او در پاسخ به این سوال که آیا در شهرستان‌ها هم پیست مناسبی وجود دارد یا خیر گفت: در داراب که شهر خودم است، ما پیست نداریم. بچه‌ها هم پیگیر بوده‌اند اما تا الان چنین چیزی نداشته‌ایم. اما در فسا، ارسنجان و کازرون پیست‌های‌اتومبیلرانی وجود دارد. خود من چون کشاورز هستم و زمین کشاورزی دارم، همانجا تمرین می‌کنم! 
او درباره مهم‌ترین رقبایش در سطح کشور گفت: تیم‌های‌تهران و قزوین تیم‌های بسیار پرقدرتی هستند ولی در مجموع می‌توانم بگویم تمام تیم‌های‌کشور وضعیت خوبی دارند.
پورشهید درباره قیمت ماشین‌ها و میزان خسارت‌های‌وارده به آنها در مسابقات مختلف هم می‌گوید: قیمت ماشین‌ها ‌از 100‌میلیون شروع می‌شود و به یک میلیارد و دو میلیارد هم می‌رسد. طبیعتاً این ماشین‌ها در مسابقات آسیب‌هایی هم می‌بینند که آن هم هزینه‌های‌زیادی دارد. یعنی باید در هر مسابقه 5 تا 10 میلیون تومان یا حتی خیلی بیشتر برای جبران خسارت‌ها هزینه کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی