[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۳۶
  • دوره جدید

معرفی چند میوه خشک برای لاغری سریع، روزنامه شیراز نوین

میوه خشک در فرآیندی به دست می‌آید که درصد بسیار زیادی از آب موجود در میوه گرفته می‌شود.
به گزارش پارس نیوز،  این فرآیند باقی میوه‌ها را همچنان سالم نگه می دارد، بنابراین قسمت باقی مانده از نظر مواد مغذی ارزش بالایی دارد و می‌تواند همچنان خوشمزه باشد.
 بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌های خشک شده، تا زمانی که به صورت متعادل استفاده شوند، انتخابی مغذی و مناسب به حساب می‌آیند. در واقع، تحقیقات جدید نشان داده‌اند خوردن میوه‌های خشک با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است:
زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می‌تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل ۵ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. ۱۰۰گرم زردآلوی خشک فقط ۲۰۰کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن است.
خرما: خرما غنی از ویتامین ب ۵ برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰گرم خرمای خشک فقط ۲۸۲کیلو کالری دارد و یک میان‌وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.
پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و… است و هر ۱۰۰گرم از آن ۵۶۲کیلوکالری به بدن می‌رساند. تقریباً نیم فنجان پسته ۱۷۰کیلو کالری دارد.
آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. هر ۱۰۰گرم از این محصول ۲۴۰کیلو کالری دارد.
کشمش: یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می‌تواند میان‌وعده‌ای مفید و کم‌نمک باشد. هر ۱۰۰گرم از این محصول ۲۹۹کیلو کالری دارد و فقط حاوی ۰,۵گرم چربی است.
بادام زمینی: یک انتخاب فوق‌العاده برای کاهش وزن است؛ زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. هر ۱۰۰گرم بادام زمینی ۵۵۳کیلوکالری دارد و می‌تواند یک سوم نیاز روزانه به آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین ب ۶ را تأمین کند.
بادام: یک میان‌وعده کم‌کالری محسوب می‌شود و ۱۰۰گرم از آن حاوی ۵۷۶کیلو کالری است. مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است. بادام به کاهش سطح ال دی ال یا کلسترول بد کمک می‌کند و ویتامین ای موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.
گردو: حاوی ۶۵۴کیلوکالری در هر ۱۰۰گرم است. این میزان گردو، ۲ و نیم گرم اسیدهای چرب امگا۳، ۴گرم پروتئین و ۲گرم فیبر به بدن می‌رساند. یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن، گردو است.
فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی‌های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. ۱۰۰گرم از این محصول ۶۲۸کیلوکالری و ۱۰گرم فیبر دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی