[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۳۶
  • دوره جدید

۵ فعالیت ورزشی برای کالری‌سوزی بیشتر!، روزنامه شیراز نوین

همگردی- سوزاندن 400 کالری، آن هم تنها در یک ساعت، آرزویی دست‌یافتنی برای هر فرد سالم است. البته ما با نفس کشیدن و انجام کارهای معمولی روزانه هم کالری می‌سوزانیم، اما انجام تمرینات مناسب هر فرد، به‌همراه داشتن لحظاتی دلنشین، چیز دیگری است. این کار به وقت یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد.
فهرست زیر، فعالیت‌های ساده‌ای هستند که شما می‌توانید هر روز برای سوزاندن 400 کالری در یک ساعت انجام دهید.
پیاده‌روی
پیاده‌روی یکی از تمرینات پایه‌ای است که هرکس می‌تواند انجام دهد. با توجه به وزن، پیاده‌روی با میانگین سرعت 7 کیلومتر در ساعت، 400 کالری خواهد سوزاند.
راه رفتن، نه فقط ورزشی مفید برای قلب است، بلکه تقریباً همه جا قابل انجام است، حتی می‌توانید آن را در کنار دوستانتان انجام دهید.
تنها چیزهایی که احتیاج دارید، یک دست لباس راحت و یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی است. اگر وضعیت بدنی نسبتاً خوبی دارید، می توانید در حین پیاده‌روی، با وزنه نیز تمرین کنید تا انرژی بیشتری مصرف کنید.
تغییرات سبک زندگی
سوزاندن 400 کالری در روز، به برنامۀ خاصی نیاز ندارد. کافی است وقتی به سوپر مارکت می‌روید، ماشینتان را دورتر پارک کنید. همچنین می‌توانید به جای آسانسور، از پله استفاده کنید یا هنگام استراحت، 10دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بروید.
در نهایت، انجام کارهای خانه مانند ساییدن کف به‌جای پاک کردن، یا جمع کردن برگ‌ها با چنگک به‌جای استفاده از دستگاه جمع‌کننده، می‌توانند حداقل 400 کالری بسوزانند.
تنیس
تنیس ورزش بی‌هوازی جذابی است که شما با همبازیتان در فضای آزاد به آن می‌پردازید. تنیس دو نفره 400 کالری در ساعت برای افراد با حداقل وزن 80 کیلوگرم خواهد سوزاند. حتی می‌توانید با بازی تنیس تک نفره، 400 کالری یا کمتر مصرف کنید. 40دقیقه برای فردی به وزن 70کیلوگرم کافی است.
تمرینات مقاومتی
انجام یک ساعت تمرین مقاومتی بر روی عضلات بزرگ، نه تنها 400 کالری می‌سوزاند، بلکه حتی در زمان استراحتتان نیز کالری‌سوزی شما حفظ خواهد شد.
تمرینات اینتروال
اکثر برنامه‌های تمرینی اینتروال شدید، مخصوص افراد حرفه‌ای است، اما شما می‌توانید هر نوع تمرین بدنی را با توجه به اهداف و شرایط خودتان مدیریت کنید. مثلاً، 5دقیقه شنا کنید، سپس 5دقیقه تمرینات کششی انجام دهید تا بدنتان سرد شود، و این چرخه را 6 بار تکرار کنید.
یا 5 دقیقه آهسته بدوید، سپس 5 دقیقه پیاده‌روی کنید و شش بار این سیکل را تکرار کنید تا یک ساعت کامل شود. وقتی وضعیت بدنیتان بهتر شد، می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری شدت فعالیت را بالا ببرید و همان میزان کالری را در زمان کمتری بسوزانید.
کالری‌سوزی بیشتر و کاهش وزن در خواب
بر اساس یک تحقیق جدید، کاهش دمای محیط اتاق زمانی که خواب هستید می‌تواند سوخت‌و‌ساز بدنتان را افزایش دهد. محققان در مؤسسه ملی بهداشت مرکز بالینی در ایالات متحده، کشف کرده‌اند اشخاصی که در اتاق سردتر می‌خوابند، نسبت به اشخاصی که در اتاق گرم‌تر به خواب می‌روند 7 درصد انرژی بیشتری مصرف می کنند. به‌عنوان بخشی از این تحقیق، 31 فرد سالم در دو اتاق با دماهای 24 و 19 درجه خوابیدند، در حالی که محققان بر میزان سوخت‌وساز انرژی آنان نظارت داشتند. با توجه به مطالعه نویسنده، فرانچسکو ساوریو سلی، یافته‌هایش نشان داده است که بدن‌های سردتر برای گرم نگه داشتن بدن در دمای 37درجه بیشتر فعالیت می‌کنند.
او نشان داد که کاهش دمای اتاق به 19 درجه در زمان خواب می‌تواند در یک بازۀ 24 ساعتۀ خواب 400 کیلوژول از شما بیشتر بگیرد. سلی می‌گوید: ما هنوز نمی‌دانیم که آیا بدن ما از راه دیگری مثلاً افزایش اشتها یا کاهش انگیزه برای فعالیت‌های ورزشی، به دنبال جبران این انرژی از دست رفته می‌گردد یا خیر.
اما اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، کاهش دمای اتاق پیش از اینکه به زیر پتو بغلتید نمی‌تواند به شما صدمه‌ای بزند. به‌هرحال پیش از اینکه دست به کار نشوید و دمای اتاقتان را سردتر نکنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید تا نتایج این تحقیق را ببینید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی