[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۳۴
  • دوره جدید

معاون شهردار شیراز خبر داد: از ۲ ساعت تا حداکثر ۲ روز پاسخ استعلامات شهرداری را بگیرید، روزنامه شیراز نوین

مهندس جواد بهادری گفت: 57 درصد کل درخواست‌های شهرداری شیراز را استعلامات آپارتمان‌های مسکونی تشکیل می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر پاسخ کل استعلام‌های آپارتمان‌های مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق 11گانه صرفاًَ از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://eshahr.shiraz.ir و تنها با اخذ عضویت توسط شهروند و پس از طی گام‌های سامانه در هر زمان از شبانه روز در حال انجام می‌باشد.
مهندس بهادری افزود: در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقای سلامت اداری و تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی و جلب رضایت شهروندان با ایجاد بستر شهری سالم و انسان محور و همچنین به منظور جلوگیری از هر گونه تردد غیر ضروری شهروندان، همکاران ما در مجموعه بزرگ شهرداری شیراز در تلاش هستند تا پاسخ این نوع استعلامات را ظرف 2 ساعت تا حداکثر 2 روز به شهروندان محترم ارائه نمایند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز با اجرای فاز اول پروژه شهروندسپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی از بهمن سال 97 به صورت پایلوت در منطقه 4 کار خود را آغاز نمود و در ادامه تا مهر ماه 1398 کلیه مناطق شهرداری شیراز در پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: در فاز دوم سامانه شهروندسپاری و نظر به شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری و در راستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعات برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی، صدور و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و... این امکان برای شهروندان فراهم شده است.
به‌طوری‌که شهروندان می‌توانند در هر زمان از شبانه روز نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمان‌های مسکونی که در فاز یک معرفی گردید، شامل استعلامات زمین، ساختمان مسکونی و تجاری و... و آپارتمان‌های غیرمسکونی و صنفی به صورت اینترنتی اقدام نمایند و از خدمات غیرحضوری در این بخش نیز بهره مند گردند. مهندس بهادری در پایان با اشاره به اینکه در فاز دوم همچنان بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان می‌باشد، گفت: ان‌شاءالله در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی ما بین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می‌یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان محترم اطلاع رسانی می‌گردد. امید است که شهرداری شیراز با برنامه ریزی انجام گرفته در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقای سلامت اداری در ایجاد بستری سالم برای شهروندان به دور از تردد‌های غیرضروری با کسب رضایت حداکثری شهروندان گام بردارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی