[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۸۰
  • دوره جدید

راهکار طلایی برای کم‌کردن استرس‌های روزمره، روزنامه شیراز نوین

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سبک زندگی سالم، راهکاری مفید و مؤثر برای استرس‌های روزمره است.
به گزارش بهداشت نیوز، گلناز وحیدی خاطرنشان کرد: استرس حالتی است که در تعارض با شرایط محیطی به وجود می‌آید و داشتن سطحی از استرس نیز همیشه هم نامطلوب نیست.
وحیدی با بیان اینکه برای عملکرد بهتر به سطح مطلوبی از استرس نیاز داریم، افزود: استرس زمانی مسئله ساز می‌شود که عملکرد افراد را مختل می‌کند و به مانعی برای عملکرد بهتر تبدیل می‌شود.
وی اظهار داشت: تعریق، تپش قلب، از دست دادن قدرت تمرکز، احساس فشار روانی و... از علائم و نشانه‌های استرس به شمار می‌رود که آگاهی از مهارت‌ها و مدیریت استرس برای هر فرد لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
وحیدی از دو نوع مهارت مدیریت استرس خبر داد و عنوان کرد: از مهارت هیجان مدار زمانی استفاده می‌کنیم که در مقابل مسئله ای که با آن مواجه هستیم و نمی‌توانیم اقدام خاصی انجام دهیم و باید آن را بپذیریم.
وی به راهبردهای مهارت هیجان مدار اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش، ریلکسیشن، انجام تفریحات مورد علاقه، نوشتن خاطرات و افکار، تصویرسازی مثبت و... از راهبردهای مهارت هیجان مدار است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
وحیدی توضیح داد: فرد باید در خصوص مهارت مسئله مدار راه حل‌هایی را که در ذهن دارد، نوشته و سپس آن‌ها را طبقه بندی کند و بر اساس مفیدتر و عملی بودن خلاصه کرده و در نهایت به آن‌ها نمره دهد و برای مسئله خود انتخاب و استفاده کند.
وی اظهار داشت: سبک زندگی که در آن ورزش، مطالعه، تفریح، تفکر و اختصاص زمانی برای مسائل روزمره فرد وجود داشته باشد، می‌تواند در مقابل استرس‌های روزمره بسیار کمک کننده و تأثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: برخی راهبردهای هیجانی نظیر پرخوری، سیگار کشیدن و مصرف مواد جزو راهبردهای مخرب محسوب می‌شوند که فقط در کوتاه مدت فرد را از مسئله و مشکل دور نگه می‌دارد و پیامدهای مخربی به همراه دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی