[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۳۳
  • دوره جدید

تداوم احداث مترو با حفظ ملاحظات ترافیکی، روزنامه شیراز نوین

 شیرازنوین- گروه خبر
دیروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از پروژه خط دو متروی ایستگاه امام حسین(ع) واقع در عمق ۳۰ متری از سطح زمین بازدید کردند. شهردار شیراز در این بازدید گفت: دوشنبه هر هفته به منظور نظارت مستقیم و میدانی بر روند اجرای پروژه ایستگاه خط دو متروی ایستگاه میدان امام حسین(ع) از این پروژه بازدید و دفتر کار خود را در کارگاه عمرانی آن برگزار می‌کنم. حیدر اسکندرپور با اشاره به کار فنی و مهندسی پیچیده این ایستگاه گفت: در ایستگاه متروی میدان امام حسین(ع) سه پروژه شامل ساخت ایستگاه خط دو مترو، احداث تونل ارتباطی بین خط یک و دو به طول ۲۶۰ متر و cross over همزمان در حال اجراست. وی اضافه کرد: این پروژه وسیع و تأثیرگذار در عمق ۱۵ متری تا ۳۰ متری زیر خیابان انقلاب اسلامی (مشیر فاطمی) اجرا می‌شود و در خیابان مجموعه‌های تجاری و شهروندان فعالیت می‌کنند. شهردار شیراز در بازدید از تونل‌ها و پروژه ایستگاه خط دو متروی امام حسین(ع) افزود: برای اینکه ترافیک خیابان انقلاب اسلامی و میدان امام حسین(ع) مختل نشود و شهروندان به زحمت نیفتند، مجبور شده ایم از خیابان پوستچی از طریق تونل‌های زیرزمینی به پروژه خط دو قطار شهری دسترسی پیدا کنیم و این امر هزینه ای مضاعف برای شهرداری ایجاد کرده است. اسکندرپور همچنین با اشاره به آغاز به کار اولین مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز گفت: با استفاده از تعطیلی مترو، این سیستم را تست کردیم و در گام نخست سرعت، ترمز و محل توقف قطار به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود. البته راهبر در کابین قطار حضور دارد اما این اقدامات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. وی شیراز را دومین کلان شهر دارای سامانه راهبری خودکار قطار در ایران عنوان کرد و افزود: افزایش راحتی و کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و استهلاک قطار از مزیت‌های سامانه راهبری خودکار قطار مترو است. براساس این گزارش، جهت جابه‌جایی راحت تر قطارها در هر خط نیاز است که به شیوه ای مناسب ارتباط بین دو مسیر رفت و برگشت قطار در زیر زمین و با فواصل مشخص ایجاد شود. ارتباط بین دو خط ریل اصلی مسیر، به وسیله یک تقاطع دو طرفه یا به اصطلاح کِراس اُور ایجاد می شود. در خط یک و دو قطار شهری این ارتباط و دسترسی در محدوده میدان امام حسین(ع) با سازه ای با عرض ۶ متر و طول تقریبی ۲۳۶ متر و شعاع گردش حدود ۱۰۵ متر ایجاد می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی