[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۴۳
  • دوره جدید

شیراز کاندیدای شهر ملی دوچرخه ایران، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در آیین گشایش ایستگاه جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در محدوده منطقه 6 گفت: حسب رویکرد اعضای شورا شهر و تأکیدات شهردار، حوزه معاونت حمل و نقل اجرای سیاست‌های دستیبابی و توسعه حمل و نقل پاک را در دستور کار قرار داده است. مجتبی زوربخش با بیان اینکه در محدوده شهرداری منطقه 6 تعداد 11 ایستگاه توسعه دوچرخه‌های هوشمند اجرایی شده است، افزود: با این افزایش خدمات توسعه ای هم اکنون مساحت محدوده خدمات دوچرخه اشتراکی از 36 کیلومتر مربع به 52کیلومتر رسیده است و تعداد ایستگاه از 76 ایستگاه به 87 توسعه پیدا کرده است. زوربخش با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار دوچرخه در سطح کلان شهر شیراز در حال سرویس دهی به شهروندان است، تصریح کرد: در توسعه مسیرهای دوچرخه رویکرد جدید در اختصاص مسیرهای ویژه دوچرخه سواری به‌صورت خط کشی و جدا کننده در حال انجام است. وی ضمن اشاره به اینکه براساس برآوردها تا پایان سال مساحت خدماتی دوچرخه‌ها به عدد 300 کیلومتر طول خواهد رسید، یادآور شد: توسعه مسیرهای دوچرخه به عنوان یک اصل در شهرداری‌های مناطق 11 گانه و اداره کلی ایمنی و مهندسی ترافیک در دستور کار قرار دارد. معاون حل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه سالانه 2 هزار دوچرخه براساس قرارداد فی ما بین شهرداری و شرکت مجری به سیستم فعلی اضافه می‌گردد، عنوان کرد: براساس برش زمانی قرارداد هم اکنون 2 هزار دوچرخه فعال در سطح شهر برای استفاده شهروندان موجود است. زوربخش با اظهار امیدواری از رعایت رانندگان خودرو و موتور سواران به حریم مخصوص دوچرخه‌ها در شهر شیراز تأکید کرد: شهرداری برحسب وظیفه در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها اقدام می‌کند؛ رسیدگی به تخلفات احتمالی درخصوص تجاوز به حریم دوچرخه توسط وسایل نقلیه غیر با پلیس راهور است که مذاکرات با پلیس در این خصوص در دستور کار است. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تاکنون 115 هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های هوشمند شهر شیراز ثبت نام کردند که نزدیک به 66 هزار نفر در ترددهای خود از دوچرخه به‌عنوان مد حمل و نقل استفاده می‌کنند که در این زمینه شهروندان شیرازی در اولین سال استفاده از این دوچرخه‌ها آمار استفاده کاربران در پایتخت را پشت سرگذاشتند. وی درباره محل دریافت خسارت‌های احتمالی به دوچرخه‌ها گفت: تأمین هزینه هرگونه خسارت بر دوچرخه‌ها توسط شرکت مجری پرداخت می‌گردد. زوربخش درباره ورود آخرین نسل‌های دوچرخه به شهر شیراز نیز گفت: قرارداد شهرداری با شرکت مجری ورود دوچرخه‌ها موجود است که ورود دیگر نسل‌های دوچرخه اشتراکی مثل دوچرخه‌های دنده ای و برقی یا استوکر در قرارداد پیش بینی شده است اما نیازمند توافق‌های بعدی است. معاون حمل و نقل و ترافیک ضمن اشاره به ضرورت استفاده از سیستم‌های حمل و نقل پاک در ترددهای شهری تصریح کرد: کلان شهر شیراز به عنوان تنها کلان شهری است که برخودار از بیشترین روزهای هوای پاک و سالم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی