[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۷۹
  • دوره جدید

تقویت سیستم ایمنی جایگزین محافظت فردی نیست، روزنامه شیراز نوین

تقویت سیستم ایمنی جایگزین محافظت فردی و رعایت کردن فاصله اجتماعی نیست. به گزارش بهداشت نیوز، پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: خودمراقبتی و دوری از استرس و اضطراب جزو اصول تقویت سیستم ایمنی است که باید جدی تلقی شود.دکتر احمد وثوقی مطلق به اهمیت تنظیم سیکل خواب و بیداری افراد اشاره و تأکید کرد: از بیدار ماندن‌های طولانی شبانه به شدت خودداری و ساعات مشخصی را برای خواب و بیداری خود در نظر بگیرید. وی خواب آرام شبانه را در تقویت سیستم ایمنی مؤثر دانست و اظهار داشت: فعالیت فیزیکی مناسب که شدت زیاد و کمی نداشته باشد نیز در تقویت سیستم ایمنی مؤثر است و بهتر است هر فرد به منظور تقویت سیستم ایمنی ورزش و تمرینات بدنی و فعالیت فیزیکی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجاند. وی تصریح کرد: ترکیبات حاوی ویتامین سی نظیر مرکبات می‌تواند با افزایش گلبول‌های سفید در بدن بر علیه عفونت‌های ویروسی از جمله کرونا و تقویت سیستم ایمنی مؤثر باشد. وی با بیان اینکه ترکیبات حاوی ویتامین دی نظیر شیر، لبنیات، غذاهای دریایی و ماهی نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود، عنوان کرد: ترکیبات حاوی منیزیوم که در اسفناج و غذاهای دریایی یافت می‌شود و همچنین ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز نیز تقویت کننده‌های سیستم ایمنی محسوب می‌شوند.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی