[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۷۸
  • دوره جدید

داشتن زندگی سالم و شاد، به همین راحتی (بخش اول)، روزنامه شیراز نوین

برای داشتن یک زندگی سالم و شاد و آرام باید بتوانید از خودتان به نحو احسن مراقبت کنید، به روحتان برسید و خودتان را دوست داشته باشید.
به گزارش نمناک، برای داشتن زندگی سالم باید مراقبت از خودتان را بلد باشید؛ مراقبت از خود واقعاً به معنای مراقبت از خودتان است. فقط در مورد ماساژ دادن نیست، هر اقدامی است که برای حفظ و بهبود سلامت، تندرستی، خوشحالی و تحقق بخشیدن به آن انجام می‌دهید. اگر اول از خودتان مراقبت نکنید، نمی‌توانید از دیگران نیز مراقبت کنید. این به معنای یک معنی کاملاً جدید است؛ چون شما هم کودک و هم یک خانواده دارید. خود مراقبتی کاری است که باید انجام شود تا شما بتوانید متعادل و پر انرژی باشید و به تمام چیزهایی که از زندگی می‌خواهید برسید. مراقبت از خود، ذهن، بدن و روح شما را تغذیه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که رشد کنید. شادی و توانایی شما را افزایش می‌دهد، توانایی موفقیت و کیفیت زندگی و روابط شما را نیز ارتقا می‌دهد.
به همین دلیل است که 30 روش برای تمرین مراقبت از خود را کنار هم گذاشتیم تا بتوانید زندگی خود را بهتر کنید و حس یک زندگی سالم را تجربه کنید.
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اینها کارهایی هستند که شما می‌توانید هر روز انجام دهید. بسیاری از آن‌ها زمان یا انرژی بسیار کمی می‌گیرند و بیشتر آن‌ها در کمتر از پنج دقیقه انجام می‌شوند و برخی حتی در کمتر از یک دقیقه.
1. تنفس
تنفس عمیق، با آوردن اکسیژن به ماهیچه‌های شما و مغز، گردش خون را افزایش می‌دهد. این افزایش مقدار اکسیژن منجر به انرژی بیشتر می‌شود و ماهیچه‌ها، اندام‌ها و بافت‌ها سالم تر می‌شوند.
اغلب نفس عمیق بکشید. چه اتفاقی افتاد وقتی که شروع به خواندن این متن کردید؟ نفس عمیقی کشیدید؟ عالی است، شما حالا در حال تمرین مراقبت از خود هستید.
2. خوب بخورید
بدن شما یک ماشین است و غذا سوخت شماست؛ به همین سادگی.
پزشکی می‌گوید: من دو چیز مهم را در طول سال‌ها مطالعه درباره رژیم غذایی یاد گرفته ام: اول، تکیه بر خوردن غذای سالم، کامل، مواد مغذی متراکم، دوم اجتناب از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده.
دوم، ببینید چه چیزی برای شما کارساز است و به افزایش انرژی و حال خوب شما منجر می‌شود.
3. هیدراته بمانید
بدن انسان از 50 تا 65 درصد آب تشکیل شده است. برخی از قسمت‌های بدن ما مانند مغز، قلب و ریه‌ها بیش از 70 درصد آب دارند.
نوشیدن آب روشی ساده و مؤثر برای مراقبت از خودتان است. هدف این است که هر روز هشت لیوان آب مصرف کنید که این کار زمان، انرژی و تلاش اضافی را نمی‌خواهد، پس یک لیوان بردارید و کارتان را شروع کنید.
4. خواب
من آن را به عنوان یک نشان افتخار به کار می‌برم که زیاد نمی‌خوابم. با این حال، مطالعات زیادی بر اهمیت رسیدن به خواب کیفیت کافی و مهم تر از آن، نتایج آن در زمانی که شما نمی‌دانید، مطرح می‌شوند. خواب را در اولویت داشته باشید، سپس ذهن و بدنتان از شما تشکر خواهند کرد.
5. مراجعه به پزشک
چقدر برای مراجعه به پزشک وقت می‌گذارید؟ درد ثابت را تحمل می‌کنید یا جوری با آن برخورد می‌کنید که درست نیست؟ بیشتر مشکل‌ها وقتی زود تشخیص داده شوند آسان می‌شوند و اگر صبر کنید، مدیریت آن‌ها بسیار سخت تر می‌شود. بنابراین گوشی خود را بردارید و همین حالا یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کنید.
6. ابراز قدردانی
به منظور زنده ماندن در زندگی ای که دوست داریم، ابتدا باید زندگی را دوست داشته باشیم. تحقیقات به سطح دانش و مزایای قدردانی ادامه می‌دهند. سپاسگزار بودن یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین چیزهایی است که شما می‌توانید برای مراقبت از خودتان انجام دهید.
7. مصرف مکمل‌ها
تحقیق کنید یا از پرشک خود بپرسید که چه ویتامین، مواد معدنی یا گیاهانی می‌توانند از سلامت و سلامتی شما حمایت کنند. به عنوان مثال، آن‌هایی که دچار کمبود 12 B هستند به احتمال زیاد دچار اضطراب می‌شوند و کمبود ویتامین D مرتبط با انواع مشکلات سلامتی است.
من زردچوبه / کورکومین را برای کاهش التهاب و B2 و منیزیم را توصیه می‌کنم، که توسط متخصص اعصاب برای میگرن هورمونی توصیه می‌شود. البته همیشه پیش از مصرف کیفیت و اثربخشی مکمل‌ها را بررسی کنید.
ادامه دارد...

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی