[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۶
  • دوره جدید

داشتن زندگی سالم و شاد، به همین راحتی (بخش دوم)، روزنامه شیراز نوین

8. کودک، همسر یا اعضای نزدیک خانواده‌تان را بغل کنید
در بغل کردن میزان اکسیتوسین بالا می‌رود (هورمون عشق)، سروتونین افزایش می‌یابد (بهبود روحیه و ایجاد شادی)، سیستم ایمنی و اعتماد به نفس تقویت می‌شوند، فشار خون کاهش می‌یابد، سیستم عصبی متعادل و تنش آزاد می‌شود و تنها در عرض چند ثانیه می‌تواند حالت مثبت به شما بدهد.
9. مدیتیشن
بله، می‌دانستید که این مورد هم بین گزینه‌ها وجود دارد، نه؟ و اگر شما یکی از آن افرادی هستید که فکر می‌کنند نمی‌توانید مدیتیشن کنید، هیچ عذر و بهانه دیگری وجود ندارد. همین حالا امتحان کنید.
10. روی بدنتان کار کنید
گفتم که ماساژ تنها شکل مراقبت از خود نیست، اما یکی از بهترین هاست و برای همه توصیه می‌شود؛ به خصوص در جریان زندگی‌های پرچالش امروزی. از شما می‌خواهم ماساژ را انجام دهید چون می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی را آزاد و طراحی کنید. همچنین کمک خواهد کرد تا محدودیت‌های خود را بشکنید و بر هر چالشی که برای بهترین زندگی خود دارید، غلبه کنید.
کار روز بدن یک رشته اصلی از برنامه مراقبت از خود است. بدن ما تنش عاطفی را به روش‌هایی ذخیره می‌کند که حتی درک هم نمی‌کنیم و کار با بدن به ما این امکان را می‌دهد که آن تنش را رها کنیم.
11. پیاده‌روی کنید
پیاده روی کردن، جریان خون را بهبود می‌بخشد. همه ما خوبی‌های ورزش را می‌دانیم، این می‌تواند جاگینگ، دویدن، پیاده روی، رفتن به سالن ورزشی، یوگا یا کشش باشد. هر کاری که می‌کنید، خون و بدنتان را به حرکت درمی‌آورد.
12. زمانی را با کسانی که دوستشان دارید، وقت بگذارید و بگذرانید
یک شب ویژه را با همسر تان صرف کنید، یک روز ویژه با عزیزتان یا ساعت شادی را با دوست صمیمیتان صرف کنید. ما از نظر زیست شناختی به روابط و ارتباطات نیاز داریم. مطالعات ثابت می‌کنند افرادی که معاشرت می‌کنند اغلب دارای سطح بالاتری از شادی هستند. همچنین حتماً لازم نیست همیشه به صورت دیداری باشد؛ گاهی تماس تلفنی تمام چیزی است که شما نیاز دارید.
13. مسافرت بروید
بیش از 50 درصد ایرانیان از تمام روزهای تعطیل خود استفاده نمی‌کنند. از زندگی روزمره دوری کنید. وقت بگذارید که خوش بگذرانید، استراحت کنید و انرژی بگیرید.
14. کارهایی را فقط برای لذت‌بردن انجام دهید:
آخرین باری که شما کاری کردید که سرگرم کننده یا لذت بخش بود چه زمانی بود؟ از موسیقی و رقص لذت ببرید، با کودکان خود بخندید، به سالن بولینگ سر بزنید، بازی کنید، متن بنویسید، گل بخرید، از علایق خود پیروی کنید و در یک مسابقه سرگرم کننده شرکت کنید.
15. به خود و بدن خود نگاه کنید
وقتی خوب به نظر می‌رسید، احساس خوبی دارید. موهای خود را کوتاه کنید، ناخن‌های خود را با روغن‌ها و مواد گیاهی زیبا کنید، از یک آرایش چهره، مانیکور و پدیکور لذت ببرید. زمانی که ما از خودمان از نظر فیزیکی مراقبت می‌کنیم، از لحاظ عاطفی احساس بهتری داریم.
16. زمانی را در طبیعت سپری کنید
مطالعات نشان داده اند که سپری کردن زمان در طبیعت طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله کاهش سطح هورمون استرس شما را دارد. از خانه خود خارج شوید، به جنگل و ساحل بروید یا پیاده روی کنید. راه رفتن پابرهنه و «گشت زنی» می‌تواند خیلی التیام بخش باشد.
17. روحتان را سم‌زدایی کنید
روحتان را سم زدایی کنید و منفی‌ها را از خود دور کنید. یک تلاش آگاهانه برای بیرون رفتن با افرادی که روح شما را تغذیه می‌کنند، انجام دهید که باعث می‌شود شما احساس انرژی و سرزندگی بکنید.
حذف یا کاهش میزان بودن با افراد منفی برایتان خوب است؛ خود را با عشق، تشویق و انرژی مثبت احاطه کنید.
18. مرتب البته به‌اندازه حمام کنید
یک راه ساده و ارزان برای مراقبت از خودتان، حمام کردن است. کمی نمک اپسوم و روغن‌های گیاهی را به وان حمام اضافه کنید و دراز بکشید. یک شمع روشن کنید، بنشینید، استراحت کنید و انرژی خود را به دست آورید.
19. بازتاب خودتان را تمرین کنید
بازتاب خود درباره اتخاذ یک گام به عقب و بازتاب شما در زندگی، رفتار و باورهایتان است. وقت خود را به طور منظم برای چرخیدن در اطراف زندگی تنظیم کنید.فکر کنید که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه، پیروزی و موفقیت‌های خود را تصدیق کنید؛ آنچه را باید نگه دارید حفظ کنید و آنچه را نیاز به تغییر دارد تغییر دهید.
20. حتماً چیزهای جدیدی یاد بگیرید
ما به عنوان انسان نیاز به استفاده از ظرفیت کامل شناختی خود داریم. ما اینجاییم تا رشد کنیم و تکامل پیدا کنیم و یادگیری یک بخش عظیم از احساس انرژی و زنده بودن است. یک کلاس یا درس آنلاین بردارید، یک کتاب بخوانید، به یک پادکست گوش دهید.
21. کمک کنید و کمک بگیرید
ما همچنین نیاز به اهمیت، مشارکت و ایجاد یک تفاوت داریم. در میان بسیاری از مزایای دیگر، داوطلب شدن برای کمک به افراد سالم تر و خوشحال تر نیز نشان داده شده است.
ادامه دارد...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی