[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۱۱
  • دوره جدید

معلمان برای دانش‌آموزان استثنایی تبلت خریدند ، روزنامه شیراز نوین

 محمد شبیری- گروه خبر 
 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با اعلام اینکه از ابتدای بحران کرونا تاکنون 27 معلم استثنایی برای آموزش دانش‌آموزان نیازمند استثنایی تعداد 27 تبلت تهیه و به آنان اهدا کرده اند، گفت: براساس آمارها مدارس و مراکز آموزشی و توان بخشی استثنایی به طور مجازی و حضوری در حال فعالیت هستند و در شهرهای سفید کلاس‌های درسی برپا می‌شود.
محسن بهشتی پور با اشاره به اینکه مدارس و مراکز توان بخشی آموزش و پرورش استثنایی همانند دیگر مدارس در حال فعالیت هستند، اظهار داشتند: تمامی مراکز آموزشی با توجه به وضعیت قرمز، زرد و سفید در مناطق فعالیت می‌کنند که در استان فارس 15 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه وجود دارد که از این تعداد 5200 نفر از آنان در مدارس خاص استثنایی تحصیل می‌کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با تأکید بر اینکه هم اکنون 75 درصد آموزش به کودکان استثنایی به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: هر دانش‌آموز در صورت لزوم و با هماهنگی قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به طور فردی در جلسات حضوری شرکت کند و کار ارزیابی روی وی انجام شود.
وی ادامه داد: در استان فارس از تعداد 15 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه، 9هزار و 642 نفر با معلولیت‌های جسمی حرکتی، آسیب بینایی، آسیب شنوایی، اتیسم، چندمعلولیتی و دیرآموز به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند. 
بهشتی پور افزود: فعالیت معلمان رابط تلفیقی در مراکز آموزشی، متناسب با میزان معلولیت آنان از ۲ تا ۴ساعت در هفته است که از سوی معلمان رابط تلفیقی به دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌گردد.
این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان استثنایی در فارس گفت: در کنکور سراسری امسال و سال گذشته تعداد ۲۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شدند و حتی یک نفر از آنان در دانشکده پزشکی پذیرفته شد.
بهشتی پور در خصوص کمک هزینه به دانش‌آموزان محروم استثنایی گفت: سالانه بالغ بر ١٠ میلیارد تومان هزینه سرویس کودکان استثنایی فارس است که سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد تومان کمک هزینه سرویس از طرف سازمان آ.پ استثنایی کشور پرداخت گردید.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در خصوص چالش‌های این بخش تأکید کرد: کمبود فضای آموزشی در شهر شیراز، عدم وجود فضای آموزشی در شهر صدرا و نبود مدارس لازم در بسیاری از نقاط کلان شهر شیراز از جمله چالش‌هایی است که در استان شاهد آن هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس یادآور شد: تمام دانش‌آموزان سراسر استان در بدو ورود با طرح سنجش جهت مداخله بهنگام مورد غربالگری قرار می‌گیرند.
وی در خصوص مراحل طرح سنجش افزود: در این طرح مراحل مختلف بینایی، شنوایی، سلامت و بهداشت عمومی و وضعیت هوشی مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به ارزیابی نهایی دانش‌آموزان در مدارس جای‌دهی شده و حضور پیدا می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی