[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۱۱
  • دوره جدید

کمربندی شیراز قتلگاه مردم است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز ایین پنجمین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی برگزار شد. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم برای پنجمین سال متولی توسط شهرداری از این حیث که باعث دلجویی از خانواده درگیر در سوانح ترافیکی و ایجاد یک تلنگر برای مسئولان و مردم و شهروندان در رعایت قوانین و مقررارت راهنمایی و رانندگی حائز اهمیت است. 
نواب قائدی با اشاره به روز ملی حمل و نقل و تبریک به رانندگان حمل و نقل افزود: فعالان عرصه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و خصوصی مانند تاکسی و سرویس‌های مدارس و سایر فعالان در شرایط سخت بیماری کرونا و به جان خریدن خطرات در مسیر خدمات رسانی به شهروندان دریغ نکردند. قائدی با اشاره به مجدد به رفع مشکلات ترافیکی و تصادفات کمربندی شیراز افزود: این کمربندی پرحادثه ترین و شاید بدترین نقطه ترافیکی جهان است و متأسفانه کمربندی شیراز در بخش تصادفات پرمخاطره حرف اول را می‌زند. 
قائدی بار دیگر از نماینده مردم فارس و شیراز درخواست کرد که در برنامه توسعه هفتم از ظرفیت اعتبارات ملی برای رفع نقاط حادثه خیز بهره بگیرند تا شاهد رفع مشکلات این محورپرتردد عبوری در کلان شهر شیراز باشم. او از برگزاری جلسات متعدد در شورای ترافیک استان حول محور کمربندی شیراز خبر داد و گفت: در این جلسات طرح جدید با این محور که از رفوژ وسط محور کاسته و یک کندرو اضافه شود بحث‌های شده است تا شاهد کم شدن حوادث ترافیک باشیم. قائدی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری را یک ظرفیت قوی برای ارتقای مسائل ترافیکی در کلان شهر شیراز عنوان کرد. 
در ادامه این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: این مراسم همه ساله به منظور بزرگداشت یاد افرادی که که در سوانح رانندگی جان باخته یا دچار آسیب شدند برگزار می‌شود.مسعود طهماسبی افزود: بر طبق آمار جهانی روزانه ٣هزار و٢۵٠نفر در جهان بر اثر تصادف رانندگی جان می‌دهند و صدها هزار نفر نیز دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند. 
به گفته طهماسبی حوادث رانندگی در جهان یازدهمین عامل مرگ و میر افراد بوده اما در ایران حوادث رانندگی، دومین عامل مرگ و میر مردم است. وی افزود: این وضعیت پیام هشدار برای ماست که در حوزه ترافیک و رانندگی به جامعه آموزش‌های عمومی دهیم و در کنار آن هم مدیریت ترافیک را داشته باشیم.
طهماسبی تصریح کرد: در مبحث مدیریت ترافیکی، تنها متولی شهرداری یا پلیس راهور نیست؛ بقیه دستگاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مبحث مسئولیت دارند و انتظار داریم که همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم جامعه را از تأثیرات تلخ سوانح رانندگی آگاه کنیم ‌و بحث فرهنگ سازی رانندگی را داشته باشیم. طهماسبی با بیان اینکه خانواده‌ افراد سانحه دیده سوانح ترافیکی، آسیب‌های جدی می‌بینند گفت: برسی‌ها در رابطه با حوادث رانندگی نشان می‌دهد افرادی که در این حوادث فوت می‌کنند یا دچار نقص عضو می‌شوند، غالباً سرپرست خانوار هستند. وی ادامه داد: امروزه اگر خانواده‌ای سرپرست خود را از دست دهد یا دچار سانحه‌ای شود و نتواند نقش خودش را به درستی انجام دهد، خانوار علاوه بر آسیب اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و... نیز می‌بیند. بر پایه این گزارش شایان ذکر است آیین پنجمین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی به همت شهرداری و شورای شهر شیراز برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی