[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۸۰
  • دوره جدید

هجوم چهره‌ها به عرصه تبلیغات، روزنامه شیراز نوین

برآیند نظرخواهی درباره حضور بازیگران در تبلیغات تلویزیونی نشان از این دارد که آن‌ها تأثیری بر تصمیم مردم برای خرید ندارند؛ گرچه برخی معتقد هستند هدف از حضور آن‌ها چیز دیگری است. به گزارش خبرآنلاین، از کاربران خبرگزاری پرسیدیم که «حضور بازیگران در تبلیغات تلویزیونی چقدر بر خرید مردم مؤثر است؟» و بخشی از آن‌ها آرایشان را با ما در میان گذاشتند. پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی را می‌توان در مجموع به زیان حضور بازیگران در این تبلیغات دانست. در مجموع اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نگاه مثبتی به پدیده حضور بازیگران در تبلیغات ندارند و باور دارند هزینه کردن برای حضور بازیگران مشهور در آگهی‌ها سودی در پی ندارد. اغلب آن‌ها بر این باور هستند که حضور یک بازیگر سرشناس در آگهی بازرگانی باعث خرید کردنشان نخواهد شد. کاربری به نام نیما در این راستا نوشته است: «اصولاً کار حرفه‌ای باعث فروش کالا می‌شود. اینکه هنرمند بیاید با هزینه بالا صرفاً برای پوشاندن ضعف در کار حرفه‌ای تبلیغاتی است. وگرنه در تمام جهان بهترین و تأثیرگذارترین تبلیغات آن‌هایی است که خلاقانه و بدون حضور چهره‌های سرشناس ساخته می‌شوند. در این صورت می‌توان پول زیادی که صرف حضور بیهوده آن‌ها می‌شود را صرف ساخت و پرداخت حرفه‌ای آگهی کرد.» در همین رابطه کاربر دیگری نوشته است: «من اصلاً به تبلیغات اهمیتی نمی‌دهم. بهترین تبلیغ برای هر محصولی کیفیت آن است. مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید. اصلاً به تبلیغات مخصوصاً اگه هنرمندان باشند اهمیتی نمی‌دهم.» در این میان برخی از کاربران باور دارند که هزینه تبلیغات با حضور چهره‌های سرشناس سنگین می‌شود و در نتیجه آن‌ها باید پول بیشتری برای محصول نهایی بپردازند. یکی از کاربران در این باره گفته است: «صاحبان این تبلیغات وقتی از یک آدم معروف استفاده می‌کنند یعنی کالایشان را به چند برابر قیمت به مردم قالب می‌کنند. بالاخره دستمزد مدیری و انصاری و دهقان و... را باید از جایی تأمین کنند.» در نظری مشابه می‌خوانیم‌: «برای من اثر عکس دارد. سعی می‌کنم آن را نخرم؛ چون پول تبلیغ غیرمستقیم از جیب من پرداخت می‌شود.» البته این تأثیر منفی انگار فقط به محصول تبلیغ شده محدود نمی‌شود و برخی کاربران بر این باور هستند که بازیگران با حضور در آگهی‌های بازرگانی چوب حراج به اعتبار و محبوبیتشان می‌زنند. کاربری با عنوان اهری در این باره نوشته است: «من قطعاً خرید نمی‌کنم. جنس باکیفیت نیاز به طبل و هیاهو ندارد. سلبریتی بیکار را به تبلیغات آوردن هم توهین به بازیگری است.» در نظری مشابه در این باره می‌خوانیم: «تنها اثری که دارد این است که آن بازیگر هم از چشم مردم می‌افتد.» بی‌شک شرکت‌های بزرگ بیهوده پولشان را خرج حضور بازیگران سرشناس در آگهی محصولات خود نمی‌کنند و احتمالاً سودی در این کار برایشان وجود دارد. یکی از شرکت‌کنندگان در نظرخواهی در این باره نوشته است: «استفاده از افراد مشهور در تبلیغ یک کالا یا یک برند برای این نیست که مردم به خاطر آن فرد مشهور کالای تبلیغ شده را بخرند؛ بلکه فقط به جهت جلب توجه مردم به اسم آن برند یا کالاست که از این افراد در این تبلیغ استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال عکس کریم باقری روی بیلبوردهای تبلیغ نوعی خمیردندان آن هم بدون اینکه دندان‌های وی معلوم باشد فقط به این خاطر بود که اسم آن برند را به خاطر بسپاریم در سایر موارد هم هدف همین است و بس.» کاربر دیگری گفته است: «موضوع حضور بازیگر نیست؛ بلکه موضوع این است که بازیگر با بازی خود تا چه حد می‌تواند بر افکار عمومی تأثیر بگذارد.»

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی