[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۷۹
  • دوره جدید

کنترل اشتهای کاذب با چند تکنیک ساده، روزنامه شیراز نوین

با استفاده از چند تکنیک ساده می‌توانید اشتهای بیش از حد خود را کنترل کنید. به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از افراد درگیر اشتهای کاذب می‌شوند که منشأ اصلی این موضوع احساسات است که با غذا خوردن همراه می‌شود. گاهی فرد به دلیل استرس و نگرانی زیاد یا حتی خوشحالی  به طور غیر قابل کنترل برخی مواد غذایی را بیش از اندازه مصرف می‌کند. گرسنگی منشأ فیزیولوژیکی دارد که بر اثر کاهش قند خون به وجود می‌آید و دارای علائم بارز گرسنگی، ضعف و بی حالی و خستگی است.
مغز بر حسب عادت تحت شرایط خاصی پیغام غذا خوردن و گرسنگی را به بدن ارسال  می‌کند که به این نوع از گرسنگی اشتهای کاذب گفته می‌شود. افراد به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی خود را حذف کنند؛ یعنی مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی همراه با دو میان وعده را نباید از یاد برد. بهترین راه برای کنترل اشتهای کاذب نوشیدن مقدار زیادی آب است که می‌تواند مانع از اشتهای کاذب افراد شود. هنگام گرسنگی به جای اینکه به دنبال خوردن غذا باشیم، کافی است یک لیوان آب بنوشیم؛ چرا که این کار باعث فریب بدن می‌شود و احساس گرسنگی را از بین می‌برد. مصرف هر چه بیشتر فیبر، فضای زیادی را از دستگاه گوارش به خود اختصاص می‌دهد و همچنین قند خون و واکنش انسولین را کنترل می‌کند، همه این‌ موارد باعث می‌شود تا افراد در مدت زمان طولانی دارای یک منبع انرژی مداوم باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی