[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

سنگ وارد خوشه صادرات شد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:
سنگ وارد خوشه صادرات شد 

اهداف راه‌اندازی خوشه سنگ حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صادرات است 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان نی‌ریز در شرق این استان، گفت: راه اندازی خوشه سنگ نی‌ریز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، سید مصطفی هاشمی در میز خدمت شهرستانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که در شهرستان نی‌ریز برگزار شد، افزود: مراحل امکان‌سنجی این خوشه توسط مشاور انجام شده و در اولویت برنامه توسعه خوشه‌ای قرار دارد.
وی با اشاره وجود منابع غنی معدنی سنگ تزیینی و سنگ نما و فعالیت شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه ادامه داد: استقرار و فعالیت ۱۵۰ واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ با اشتغال‌زایی یک هزار و ۷۰۰ نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه آن در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است و به همین دلیل مراحل ایجاد این خوشه صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
او اظهار داشت: از دیگر اهداف راه اندازی خوشه سنگ حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صادرات، برندسازی، تقویت تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: واحدهای عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری آنها را افزایش داده و هزینه‌های تولیدشان را نیز کاهش می‌دهد.
او ادامه داد: تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به ایجاد سه شهرک و ناحیه صنعتی سنگ، دِه فاضل و غدیر گَه در این شهرستان گفت: هم اینک با ۲۴۱ سرمایه گذار در این شهرک‌ها قرارداد منعقد شده که از این تعداد ۱۷۶ واحد با اشتغال یک هزار و ۹۰۰ نفر فعال هستند.
او ادامه داد: ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی سنگ به مرحله پایانی رسیده و در ناحیه صنعتی دِه فاضل نیز بخش زیادی از اراضی واگذار شده و بنابراین طرح توسعه این ناحیه صنعتی و فعال سازی شهرک صنعتی غدیرگه در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: در شهرک صنعتی سنگ با ۱۸۶ هکتار مساحت و در ناحیه صنعتی دِه فاضل نیز با ۴۶ هکتار مساحت هم اینک کار واگذاری اراضی در حال انجام است.
هاشمی در خصوص حمایت‌ها از صنایع فرآوری سنگ در شهرک صنعتی سنگ سردار سلیمانی نی‌ریز گفت: در قالب تورهای صنعتی و نمایشگاهی داخلی و خارجی و نیز خدمات حمایتی صنایع کوچک نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور ضمانت نامه تا سقف ۷۰میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از واحدها حمایت می‌شود.
او افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی‌‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت. هاشمی همچنین از تعدادی واحد سنگبری در شهرک صنعتی سنگ بازدید کرد و به بررسی مشکلات آنها پرداخت.
در میز خدمت شهرستانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نی‌ریز، مسائل و مشکلات اقتصادی ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی سنگ و ده فاضل این شهرستان بررسی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی