[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شیراز میزبان یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه شد، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه از برگزاری یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در روز چهارشنبه سوم ا‌سفندماه سال جاری خبر داد.
به گزارش تسنیم، سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست خبری از برگزاری یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه از به میزبانی شیراز خبر داد و اظهار داشت: این برنامه روز چهارشنبه سوم اسفندماه در شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به خدمات مختلف سپاه در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: این نهاد انقلابی در عرصه‌های فرهنگی و ادبی هم فعال است و شبکه‌ای عظیم در این راستا با عنوان شبکه فرهنگیان دارد که در 7 صنف فعالان را طبقه‌بندی کرده است.
وی با اشاره به اینکه 11هزار و 700 نفر عضو این شبکه هستند که می‌توانند در یک یا چند صنف فعالیت داشته باشند، ادامه داد: از ظرفیت این فرهنگیاران برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده می‌شود که یکی از این اصناف، شاعران هستند.
محبی با بیان اینکه هنر‌ شعر به دلیل انطباق با فطرت انسان، باعث پایداری، گسترش و تثبیت ارزش‌های دینی می‌شود، گفت: اگر تمدنی بخواهد خود را حفظ کند، باید در قالب هنر خود را ارائه کند و یکی از این قالب‌ها، شعر است.
معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فرهنگ عاشورایی ما در قالب اشعار نسل به نسل انتقال داده شده است.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف در سال و در ادامه برگزاری یک کنگره، تصریح کرد: به مقتضای فرهنگی و اجتماعی جامعه، منطقه و جهان، محور‌های کنگره‌ها مشخص و فراخوان داده می‌شود و امسال، حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به محور‌های این کنگره در سال جاری افزوده شد که یکی از پراستتقبال‌ترین محور‌ها شد.
جهاد تبیین، حجاب و پوشش اسلامی، شعر طنز و شهدای شاهچراغ(ع)، از محور‌های این کنگره است که محبی با اشاره به آن ادامه داد: 406 نفر با یک‌هزار و 193 قطعه شعر در کنگره امسال شرکت کردند که 26 منتخب در آیین اختتامیه تجلیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه ویژگی کنگره امسال این است که از یک کنگره درون سازمانی به یک کنگره ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده، از حضور شاعران کشور‌های یمن، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در این کنگره خبر داد.
محبی با بیان اینکه آیین اختتامیه در روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور قریب به یک‌هزار نفر از مردم شیراز، مسئولان استانی و کشوری و خانواده‌های معظم شهدای فارس و شاعران برگزار می‌شود، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این کنگره این است که سربازان سپاه هم در این کنگره 
شرکت کردند.
وی گفت: در سه‌شنبه شب، شب شعر با حضور شاعران در حرم مطهر و چند مسجد پرجمعیت و محوری شیراز برگزار می‌شود و در کنار آن، بین نماز ظهر و عصر در ‌نواحی و یگان‌های فراجا هم شاعران برتر این کنگره شعرخوانی می‌کنند.
معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این کنگره مأمن خونین با شعار شعر انقلابی، رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی