[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۷۹
  • دوره جدید

تکنیک رفع بی‌خوابی تنها در یک دقیقه، روزنامه شیراز نوین

عوارض کم خوابی سلامتی جسم و روح را درگیر خود می‌سازد؛ عوارضی که گاهی بسیار جدی و خطرناک عمل می‌کنند. برای دور بودن از این مشکلات راهی سریع و ساده برای رفع بی خوابی وجود دارد. به گزارش بهداشت نیوز، امروزه با شرایط جامعه هیچ جای تعجب نیست که چرا افراد از برخی مشکلات مانند بی‌خوابی برخوردار می‌باشند. در حقیقت با توجه به گزارش گالوپ به 61 درصد از آمریکایی‌ها توصیه می‌شود که 7 تا 8 ساعت در هر شب بخوابند. همانگونه که احتمالاً شما از قبل می‌دانستید خواب باعث می‌شود خستگی که در طول روز کاری تان وارد بدن شده اند به واسطه خوابیدن و استراحت کردن از بدن خارج شود. خواب نامناسب یا بیش از حد گفته شده می‌تواند به سلامت جسمانی و ضعف روان افراد آسیب برساند و منجر به اختلالاتی در بدن آنها بشود. در واقع در طی مطالعه ای از داشنگاه سری در بریتانیا نشان داد اگر افراد در طی یک هفته، تنها یک هفته خواب کافی نداشته باشند، این عمل منجر به تغیرات عظیمی در 700 ژن بدن انسان می‌شود. 
 کمبود خواب و بی‌خوابی 
کمبود خواب می‌تواند به مشکلات مزمن سلامتی از جمله فشارخون بالا، چاقی، اضطراب، افسردگی، بیماری‌های قلبی، سرطان و... منجر شود. محققان دریافتند که با کمبود خواب ژن‌هایی از جمله کنترل التهاب، سیستم ایمنی بدن و استرس در تأثیر بی خوابی دچار مشکل می‌شوند؛ اینها پیش زمینه ای بود برای آنکه در این مطلب به معرفی روشی مخصوص برای رفع بی خوابی در مدت کوتاهی بپردازیم.
روشی سریع و ساده برای درمان کم‌خوابی و بی‌خوابی شبانه
برای رفع مشکلات بی خوابی چه بکنیم تا دچار مشکلات ذکر شده فوق نشویم؟
برای شروع، ما نکاتی به شما خواهیم گفت تا دوباره در طی مدت زمان کمتری احساس خواب کنید. آن هم به صورت طبیعی مانند یک نوزاد. با این حال، به دلیل استرس که در زندگی ما وجود دارد و در طی رشدمان با ما رشد کرده است، برخی از ما اینکه چگونه به طور ساده بخواب برویم را فراموش کرده ایم. ذهن ما به دلیل اضطراب و بی قراری مان ما را در طی شب بیدار نگه می‌دارد. خب، همانگونه که می‌دانید پاک سازی مغز قبل از خواب کار ساده ایی نمی‌باشد. در طی این عمل دکتر andrew wiel تکنیک تنفس را برای رفع بی خوابی‌های مداوم مناسب است و به شما آرامش می‌بخشد. وی با روش 8-7-4 تنفس یک درمان طبیعی بی خوابی را به شما ارائه می‌دهد. در ادامه اینکه چگونه نفس بکشید را به شما آموزش خواهیم داد.
ابتدا صاف بنشینید، شانه هایتان را ریلکس وار نگه دارید و سپس نوک زبانتان را به سقف دهانتان در قسمت پشت دندان‌های بالایی قرار دهید و در طی ورزش آن را به هیچ وجه جابه‌جا نکنید؛ حتی زمانی که عمل بازدم را انجام می‌دهید.
به طور کامل بازدم کنید. در طی 4 ثانیه از طریق بینی عمل دم را انجام دهید و سپس نفستان را به مدت 7 ثانیه حبس کنید. ابتدا از طریق دهانتان به مدت 8 ثانیه بازدم کنید و نفستان را به بیرون دهید. این عمل را 3 بار به صورت متوالی انجام دهید تا راحت بخوابید.
 از کجا و چگونه از صحت عمل این روش اطمینان داشته باشیم؟
ما برای این سؤال سه جواب داریم. اولاً با این روش تنفس که 3 بار متوالی و پی در پی باید صورت بگیرید باعث ایجاد آرامش در شما می‌شود و دوماً شما اکسیژن بیشتری را با این روش به بدن خود منتقل می‌کنید.
و در آخر اگر شما روی تنفس کردن تمرکز کنید می‌توانید تمرکز حواس قبلی خودتان را به دست بیاورید و راحت تر می‌توانید به مرور زمان تمرکز کنید و دانشمندان ثابت کرده اند که با تمرکز حواس استرس، اضطراب و افکار گوناگونتان کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است از بین بروند.
ممکن است که ما چگونه خوابیدن را فراموش کرده باشیم یا حتی چگونه نفس کشیدن را فراموش کرده ایم.
اما با تمرین کردن این روش تنفس شما سریع‌تر احساس خواب می‌کنید. هنگام خوابیدن، قبل از ورود به اتاق تان و دراز کشیدن روی تختتان، کار و مشغله خود را به بیرون در اتاقتان بگذارید و سپس وارد اتاق شوید. دستگاه‌های دیجیتالی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند مانند گوشی‌های همراه، تلویزیون و... را قبل از خواب خاموش کنید و سپس بخوابید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی