گام بلند شهرداری به سوی شهر هوشمند، روزنامه شیراز نوین
سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
قائم مقام شهردار شیراز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت گفت: با اجرای پروژه شهروندسپاری، شهروندان میتوانند استعلام آپارتمانهای مسکونی را به صورت الکترونیک دریافت کنند و برای سایر خدمات مجوزی نیز ثبت درخواست الکترونیک نمایند، همچنین تحقق ارائه کامل این خدمات در گرو تعامل سایر دستگاه اجرایی است.
آرش فرج زاده با بیان اینکه استقرار کامل پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک به استعلام آپارتمانهای مسکونی نیازمند بخشنامههای صریح برای تکمیل قوانین موجود بود، اضافه کرد: مهندس اسکندرپور شهردار شیراز با ارائه دستورات و همراهی حوزههای مختلف این خدمت را به سرانجام رساند. قائم مقام شهردار شیراز ضمن اشاره به لزوم حل مسائل فرادستگاهی افزود: ما در شهرداری شیراز اقدامات مختلفی برای الکترونیکی کردن امور انجام داده ایم و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی میخواهیم که در این راه به شهرداری کمک کند تا در جهت رفاه شهروندان و گره گشایی از کار مردم گام برداریم. معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه ضمن تشریح ابعاد آشکار و پنهان اجرای پروژه شهروندسپاری گفت: توسعه خدمات الکترونیک و عدم نیاز به حضور شهروند در حوزههای مختلف موجب حذف کاغذ و کاهش سفرهای درون شهری میشود که بر حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک تأثیرگذار است.محمدعلی راضی با اشاره به مسائل و مشکلات برون سازمانی اجرای این پروژه افزود: ضروری است سایر دستگاههای اجرایی نیز با شهرداری هماهنگی و تعامل بیشتری داشته باشند تا شاهد بهبود پاسخگویی به شهروندان و توسعه خدمات الکترونیک باشیم. وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس خواست تا تفاهم نامههایی با رویکرد افزایش تعاملات دستگاههای اجرایی با شهرداری جهت استقرار کامل سیستم پاسخگویی الکترونیک تنظیم شود. دکتر احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این جلسه گفت: کار شهرداری شیراز در زمینه استقرار شهرداری الکترونیک و پروژه شهروندسپاری به عنوان یک الگو برای همه دستگاههای اجرایی در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد. وی تعامل با دستگاههای اجرایی را در سه مرحله عنوان کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه و شهرداری، ارائه و حل موضوع در شورای راهبردی مدیرت استان فارس و در صورت حل نشدن ارائه گزارش مشکل در سطح ملی، سه مرحله حل مشکلات بین دستگاهی است. دکتر افکاری همچنین نوید زمینه سازی برای همکاری و تعامل شهرداری شیراز با دستگاههای اجرایی همچون شرکت توزیع نیروی برق، ثبت احوال، بانکها، تأمین اجتماعی و... را داد.
داریوش ستایشگر مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری شیراز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت گفت: هدف ما این است که سازمانی پیش بینی پذیر برای شهروندان باشیم تا بدانند برای گرفتن پاسخ خود از شهرداری چه مراحلی را در چه مدت زمانی و با پرداخت چه مبلغی طی کنند. علاءالدین ضیایی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز در این جلسه گفت: 87 درصد از درخواستهای شهروندان از شهرداری مربوط به صدور استعلام است که 63 درصد آن مربوط به استعلام آپارتمانهای مسکونی است.
ضیایی اضافه کرد: 13 درصد مراجعین به شهرداری درخواست صدور پروانه، پایان کار و عدم خلاف دارند که این موضوع در ارتباط با 33 دستگاه دیگر است و الکترونیکی کردن آن نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاهها همچون بانک، دفاتر اسناد رسمی، ثبت احوال، اداره برق و... است. وی افزود: با راه اندازی پروژه شهروندسپاری پاسخ استعلام آپارتمانهای مسکونی کاملاً الکترونیک شده و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری و فقط با مراجعه به پورتال این سامانه میتوانند پاسخ استعلام خود را دریافت کنند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین