[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۸۹
  • دوره جدید

دلایل بی نظمی و شلختگی در زندگی و بهترین راه حل آن (بخش اول)، روزنامه شیراز نوین

شلختگی و بی نظمی در زندگی یک معضل است که می‌تواند بسیاری از برنامه های شما را نیز مختل کند، البته راه هایی برای پایان دادن به بی نظمی در زندگی وجود دارد.
به گزارش نمناک، لحظات زیادی در زندگی وجود دارند که احساس می کنید همه چیز در اطراف شما به هم ریخته و آشفته است. انگار همه این اتفاقات بد تقصیر شماست. به نظر شما در این لحظات شلخته باید چه کار کرد؟ زندگی به طور کل شلخته و به هم ریخته است. موجودیت هرچیزی هم شلخته است. پس بدانید که شما تنها نیستید اما خوشبختانه نظم بخشیدن به امور زندگی کار غیرممکنی نیست. اولین مرحله این است که با آن مواجه شوید و ببینید که چرا کنترل اوضاع از دست شما خارج شده است. اگر در چنین زمان هایی کنترل زندگی را از دست می دهید و نمی‌دانید که چگونه به زندگی خود نظم ببخشید و آینده بهتری بسازید، این قسمت از نمناک را تا انتها مطالعه کنید تا به شما کمک کنیم.
علل شلخته و بی نظم بودن زندگی
- جریان های خارج از کنترل:
شاید بهترین برنامه ریزی ها را انجام داده باشید اما احساس می کنید که جهان اطراف دور سر شما می چرخد و هیچ کنترلی ندارید و انگار توپ های بزرگی دور سر شما هستند و اندازه آن ها بزرگتر و بزرگتر می شود. این توپ ها نماد مشکلات زندگی می باشند.
- نمی دانید که چه می خواهید :
این که بخواهید تمام ذهنیت خود را جمع آوری کنید و به سمت جلو حرکت کنید، اصلاً کار راحتی نیست؛ به شرطی که بدانید از زندگی خود چه می خواهید. این سردرگمی قطعاً نظم زندگی را به هم می ریزد.
- اخیراً در چیزی شکست خورده اید:
شکست در موارد مختلف یک نوع احساس منفی به شما می دهد. فکر نکنید که شکست به معنای پسرفت است. بلکه یک قدم به سمت جلو می باشد تا دیگر آن خطاها را تکرار نکنید و تجربه بیشتری به دست بیاورید. از آنجایی که نمی توانید آب ریخته را دوباره جمع کنید اما نباید نگران باشید،بلکه می توانید با افزایش تلاش خود وضعیت را بهبود ببخشید.
به بیان دیگر شلختگی در زندگی می تواند نظم داده شود و دوباره به یک جنبه مثبت و کاربردی در زندگی شما تبدیل گردد. پس تجربه های زندگی را نادیده نگیرید و سعی کنید از راهکارهای ما در این مقاله استفاده کنید.
13 روش برای نظم دادن به زندگی شلخته و رسیدن به شادی
1. احساسات خود را سرکوب نکنید
زمانی که زندگی شلخته می شود، اضطراب در شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه باید این حس منفی را در خودتان خاموش کنید. خاموش کردن حس منفی به معنای از بین بردن استرس و اضطراب نیست، بلکه به این معناست که آن را به عنوان تجربه برای پیش رفتن به سمت آینده استفاده کنید. زمانی که تجربه منفی در ذهنتان وجود داشته باشد، خیلی راحت می توانید برای تغییرات واقعی تلاش کنید.
پس با خودتان در مورد این احساسات صحبت کنید و به افکاری که دارید اعتماد کنید اما سرزنش کردن را کنار بگذارید. به ترسی که در درونتان وجود دارد، به عنوان یک عامل انگیزشی برای بهتر بودن نگاه کنید. این امواج مدام در حال رفت و آمد هستند.
2. لیستی برای انجام کار تهیه کنید
شاید هنوز کارهای ناتمامی پیش روی شما وجود داشته باشد که مدام در سرتان رفت و آمد می کنند. اهداف بلندمدت باعث ایجاد اضطراب و سردرگمی در شما می شود. به جای آن باید لیستی از انجام کارها را تهیه کنید و برای یک ماه آینده خود برنامه بنویسید. اگر احساس می کنید که برنامه ریزی برای یک ماه آینده هم استرس شما را زیاد می کند، فقط لیست کارهای مربوط به فردا را یادداشت کنید.
زمانی که وظایف بزرگ را به چند وظیفه کوچک تقسیم کنید، این اهداف دیگر ترسناک به نظر نمی رسد. مثلاً به جای این که «پیدا کردن شغل» را در لیست اهداف یادداشت کنید، بنویسید:چرخ زدن به مدت یک ساعت در اینترنت و وب سایت ها برای مشاهده گزینه های شغلی». سپس هر زمان که این وظایف کوچک را انجام دادید به خودتان افتخار کنید.
3. برنامه ای بریزید که برای خودتان مناسب باشد
بعضی از افراد نیاز به یک روتین دارند. داشتن یک برنامه منظم و مداوم به ما اجازه می دهد که بتوانیم حس نظم و ترتیب را در خودمان ایجاد کنیم و کمتر استرس بکشیم. اگر در انجام روتین روزانه موفق نباشید، اشکالی ندارد. به جای آن تلاش کنید تا به آن پایبند بمانید اما این برنامه‌ریزی باید متناسب با شخصیت خودتان باشد. مثلاً افرادی که بیش فعال هستند باید یک برنامه ریزی سرگرم کننده داشته باشند و بیش از حد به خودشان سخت نگیرند. مثلاً اگر ده وظیفه داخل لیست انجام کارهای روزانه وجود دارد، به خودتان بگویید که تا یک ساعت آینده یکی از آن ها را انجام داده باشید.
4. خجالت نکشید
همه انسان ها در مراحل مختلف زندگی با بحران مواجه می‌شوند. این جریان ها ممکن است از کنترل شما خارج باشد یا این که به دلیل بعضی از اشتباهاتتان رخ داده باشد. حتی اگر اشتباهاتی را در گذشته انجام داده اید، به خودتان بقبولانید که در آن لحظه بهترین کاری بود که می توانستید به انجام برسانید و به خودتان یادآوری کنید که در پس هر شکست یک پیروزی است و احتمالاً آن شکست مقدمه پیروزی هایی در آینده هستند زیرا دقت و هوشیاری شما را افزایش داده اند. پس سرزنش کردن را که عامل ایجاد احساسات منفی است، کنار بگذارید.
5. یکی از موارد را حذف کنید
شاید به لیست انجام کارهای روزانه نگاه کنید و کلاً وحشت‌زده شوید اما به این نکته دقت کنید که مجبور نیستید همه وظایف را خودتان انجام دهید. معمولاً همه ما تلاش داریم که کارهایمان را خودمان به انجام برسانیم و روی هیچکس حساب نکنیم اما مطمئن باشید که در این مسیر می توانید از اعضای خانواده یا دوستان هم کمک بگیرید. نگرانی هایتان را با یک دوست در میان بگذارید و از او کمک بگیرید. این که یک کاری را خودتان انجام نداده‌اید، به معنای این نیست که در آن کار شکست خورده اید.
ادامه دارد .....

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی